Įdomų straipsnį apie įvairiais talentais pasižyminčią Irmą Papeikaitę radau sausio mėnesio „Laimos“ numeryje. Tai – vienas iš gerų pavyzdžių, kaip galima pristatyti rankdarbių kūrėją.
Tiesa, žurnale pagrindinis dėmesys skiriamas kūrėjos būstui aptarti, tačiau beveik visose publikuotose nuotraukose matyti Irmos Papeikaitės kurti meškučiai – pagrindinis interjero dekoro akcentas. Nuotraukos iliustruoja subtilų kūrėjos skonį, atskleidžia išradingumą dekoruojant savo būstą. Trumpai užsimenama apie kūrėjos organizuojamus meškučių siuvimo mokymus (informacija
čia).
Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kaip kūrėja pristato ir apibūdina savo veiklą: „tai ne žaislų gaminimas, o tekstilinės skulptūros meno rūšis“. Taip meškučių kūrimas pozicionuojamas kaip meno rūšis, o ne miela laisvalaikio užsiėmimo forma. Tai nėra žaislai – jie skirti dekoruoti patalpoms, kolekcionuoti. Tokiu būdu kūrėja reikšmingai atskiria savo kūrinius nuo masinės gamybos žaislų – potencialiems pirkėjams svarbu nurodyti šiuos skirtumus, sukuriant didesnę rankų darbo meškučių vertę.
Straipsnyje taip pat atskleidžiami Irmos Papeikaitės, kaip kūrėjos, ieškojimai: lėlių kūrimas jos itin nesužavėjo, tačiau meškučiams kurti ji idėjų turi nuolat. Tai atskleidžia kūrėjos įvairiapusiškumą, nuolatinį naujovių ieškojimą, kūrybinius bandymus. Kūrėja ne tik gerai išmano meškučių kūrimo techniką, tačiau ir jų atsiradimo istoriją. Tokie pastebėjimai padeda įtikinti skaitytojus kūrėjos talentu, atkreipti dėmesį į kūrėjos perspektyvas.
Rankdarbių versle itin svarbus jausminis aspektas – ar skaitytojai, potencialūs rankdarbių pirkėjai jaučia palankumą kūrėjui, ar kūrėjo idėjos, gyvenimo patirtis jiems artimos. Irma Papeikaitė teigia, jog meškučiai nėra parduodami – jie yra „įmeškinami“. Ir tai tarsi ženklas, jog kūriniai nėra paprasti daiktai; jie gali jausti, jiems turi būti skiriamas dėmesys. Jie su meile gaminti, todėl ir perduodami tiems, kurie gali su meile tuos kūrinius perimti. Ar nesuteikia tokia idėja didesnės vertės kūriniams? Juk tai – ne tas pats, kas pasakyti: „rankų darbo meškučiai, parduodami už tiek ir tiek, pagaminti iš to ir to, pirkite, nes tai gražu, nes tai originalu!“ Prie išvados, jog „tai – gražu, subtilu, miela, įdomu“, žmonės prieis patys, o tiesioginiai raginimai, trumpa faktinė informacija ne visada įtikina ir paskatina tai padaryti.
Kūrėjos atkaklumą, gebėjimą gilintis į įvairias sritis, norą skleisti idėjas pabrėžia prekių ženklo „Pudra“ sukūrimas ir
„Pudra studio“ įkūrimas, taip pat įrašų tinklalapyje
„Gražių daiktų buveinė“ skelbimas. Straipsnyje nurodomi šie kūrėjos vykdomi projektai, kad susidomėję skaitytojai žinotų, kur galima rasti išsamesnės informacijos.
Vilija Butėnienė
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą