Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2012 m. sausio 9 d.

Mokymasis iš geriausių rankdarbių pardavėjų

© theblackapple


Baigiantis 2011-iesiems buvo sudarytas geriausiųjų rankdarbių pardavėjų, prekiaujančių elektroninėje parduotuvėje „Etsy“, sąrašas. Nuspręsta pasidomėti, kokius rinkodaros sprendimus taiko ir iš kitų išsiskiria sąrašo viršūnėje atsidūrę rankdarbių kūrėjai.



Kūrėjo aprašymas – nuotaikinga istorija, į kurią įtraukiama ir katė. Vincent Forrest pasakoja apie savo pomėgius – rašymą, piešimą, važinėjimąsi dviračiu, bendravimą su žmonėmis, skaitymą, metaforas ir daug kitų dalykų, kurie įkvepia kurti. Aprašymas išsamus ir atviras. Lankytojai sužino daug įvairių dalykų apie menininką ir jo veiklą – tai skatina jų palankumą rinktis būtent šio kūrėjo rankdarbius. 

Vincent Forrest taip pat siūlo apsilankyti jo tinklaraštyje ir prisijungti prie „Facebook“ puslapio, kuriame skelbia kūrinių naujienas. 

Parduotuvės politikos punktai atnaujinami nuolat, išsamūs ir aiškiai suskirstyti dalimis. 

Rankdarbių kaina - apie 2 dolerius, todėl kainų nuolaidų nesiūloma. Perkant 10 ir daugiau vienetų, atgabenama nemokamai. Todėl kainodara gana nelanksti. 

Magnetai ir ženkliukai – įžūlūs, įkvepiantys ir filosofiški. 

Aprašymas: „Dviratis > Automobilis. Tai išties paprasta matematika.“

Ženkliukai gali būti perdaryti į magnetą – kūrėjas siūlomą paslaugą pristato paveikslėlyje, ne tik tekste. 

Pastebėtina, jog tiksliniai pirkėjai taip pat turėtų pasižymėti šiais bruožais: kūrinių kaina maža, pirkėjai skatinami pirkti dideliais kiekiais, pabrėžiamas kūrinių funkcionalumas – ženkliukas gali būti perdarytas į magnetą, kūrinių aprašymai nestokoja filosofiškumo, ciniškumo, įžūlumo, tačiau trumpi, kad būtų galima greitai peržiūrėti. Akivaizdu, jog kūriniai skirti vartotojams, ieškantiems naujų formų ir turinio, jiems įgrisę klasikiniai motyvai, jie pripratę prie didelio informacijos srauto, todėl tekstai, apibūdinantys kūrinio idėją, trumpi, o esminė pirkimo informacija pateikta didžiosiomis raidėmis. Tačiau tikslinis pirkėjas – išsilavinęs, atpažįstantis žinomų autorių, dailininkų mintis ir sukurtus vaizdus. 


Muilų aprašymuose pirmiausia pabrėžiama nauda, kurią gaus pirkėjas, o ne gaminio savybės. Keliais sakiniais apibūdinama, kodėl šis gaminys skirtas konkrečiam pirkėjui: „pasimėgaukite šiuo gražiu muilu, pagamintu naudojant fantastišką rožių kvapą, kuris yra pirkėjų mėgstamiausias, ir apibarstytą rožių pumpurais“. 

© AndersonSoapCompany
Arba: „Kriaušių kvapas – vienas saldžiausių pasaulyje. Šis muilas padės puikiai pradėti rytą ir pakylėti sielą.“ 

© AndersonSoapCompany
Gaminio sudėtis tobulinama, šiuo metu siūlomi muilai tinka veganams. 

© AndersonSoapCompany
Kadangi raktiniai žodžiai – „muilo gabalėlis“ („soap bar“), tinkantis veganams („vegan friendly“) – minimi aprašymo antraštėje, paieškoje šios parduotuvės gaminiai lengvai randami paieškoje (šiuo atveju – pirmi „Etsy“ ir „Google“ sąraše). 



Kai kuriuose aprašymuose minima, jog nauji muilai pirmiausia buvo siūlomi mugėse, siekiant išsiaiškinti, ar muilo kvapas žmonėms patinka. Pardavus visus vienetus, nuspręsta tos rūšies muilą pardavinėti ir internetu. Tokie aprašymai skatina pirkėjų pasitikėjimą: gamintojas siekia didelės gaminio kokybės, todėl naują gaminį patikrina. Be to, tokiems rankdarbiams kaip muilas itin svarbu pažadinti pirkėjo vaizduotę, taikliai ir įtikinamai apibūdinti kvapą. 

Pasitikėjimą gamintoju skatina sąrašas interneto svetainių, leidinių ir straipsnių, kuriuose minimi gaminiai. 

Nuolaidos taikomas konkrečia proga: pavyzdžiui, prasidėjus 2012-iesiems praneštas tam tikras kodas, kurį nurodžius, gaunama 10 proc. nuolaida. Elektroninės parduotuvės lankytojams siūloma prenumeruoti naujienas, kad būtų galima informuoti juos apie specialius pasiūlymus, mėnesio nuolaidas. 


Kai kurių kūrinių aprašymai minimalistiniai, tačiau nestokoja subjektyvių vertinimų: „Tai mažas rinkinys kačiukų draugų, kurie yra tokie mieli, kokie tik gali būti!“ 
© theblackapple

Taip pat aprašoma rankdarbių pakuotė, kurioje dominuoja gėlių raštai. Pabrėžiama, jog specialaus dizaino pakuotėje esantis rankdarbis puikiai tinka dovanoti. 

© theblackapple
Kad pirkėjai galėtų suvokti tikrąją kūrinio vertę, daug dėmesio skiriama specialios gamybos technologijai apžvelgti. Tai taip pat parodo kūrėjos profesionalumą. Medalionų kolekcija kurta bendradarbiaujant su kita, papuošalus kuriančia, kūrėja, taip įgyvendinant idėją sukurti dėvimų rankdarbių (parduotuvės „theblackapple“ kūrėja daugiausia kuria iliustracijas). Todėl pastarosios kolekcijos kūriniai vienetiniai ir nepakartojami – tokiu būdu pabrėžiamas kolekcijos ypatingumas ir vertingumas. 

© theblackapple
Pristatant užrašų knygelių rinkinius, nurodoma jų nauda: jie patogūs, naudingi, mieli. Taip pat nevengiama asmeninių detalių: „Kišenines užrašų knygeles aš naudoju nuolat (produktų sąrašams, mintims, eskizams, adresams, telefono numeriams...įvardykite jūs!), todėl prasminga „Black Apple“ užrašų knygeles turėti po ranka“. 
© theblackapple

Pirkėjams sufleruojamos dovanų idėjos: „Manau, jog šios užrašų knygelės gali būti puiki dovana – tiek kaip rinkinys, tiek kaip atskiros mažos dovanėlės, lengvai telpančios į voką ar siuntinį. 

Savo kūrinius Emily Winfield Martin viešina ir savo tinklaraštyje, kuriame skaitytojus kviečia pasinaudoti nuolaidomis perkant jos kūrinius, kartais suteikia malonumą nemokamai atsispausdinti jos kurtą popierinę lėlę su drabužiais, pristato naujus savo kūrinius – klausia skaitytojų nuomonės ar prašo įvertinti. 


Apžvelgus tris geriausiuosius „Etsy“ rankdarbių pardavėjus, jų veiklą, kūrinius ir rinkodaros veiksmus, galima teigti, jog vieno būdo pritraukti daug pirkėjų nėra – kiekvienas kūrėjas sugalvoja sprendimus, tinkančius jo kūriniams ir pirkėjams. Siekdami pasirinkti veiksmingas rinkodaros priemones savo rankdarbiams, peržvelkite geriausiųjų sąrašą dar kartą – galbūt pavyks rasti kūrėjų, kurių gaminiai yra panašios rūšies, kad galėtumėte tinkamai palyginti jų sprendimus su savaisiais. 


Svetainė, kurioje įvedę savo „Etsy“ parduotuvės pavadinimą, galite sužinoti jos vertę, palyginti ją su vertingiausiomis „Etsy“ parduotuvėmis (čia) ir daugiausiai pardavusiomis parduotuvėmis (čia). Lyginant derėtų atkreipti dėmesį į tai, jog parduotuvėje būtų pardavinėjami panašaus pobūdžio kūriniai kaip ir jūsiškėje, t.y. nelyginkite savo rankdarbių parduotuvės vertės su reikmenis rankdarbiams kurti siūlančia parduotuve ir panašiai.


Vilija Butėnienė


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...