Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2011 m. gruodžio 14 d.

Viešieji ryšiai rankdarbių versle



Teko dalyvauti Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotose rinkodaros paskaitose. Šįsyk – apie tai, kuo sudominti žiniasklaidą, ką apie save pranešti visuomenei. 


Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į tai, jog Lietuvoje leidžiama apie 300 laikraščių, 400 žurnalų, veikia apie 50 naujienų portalų, dirba 4000 žurnalistų. Be abejo, specializuotų leidinių apie rankdarbius gerokai mažiau, tačiau straipsnių apie rankdarbių kūrimą, rankdarbių kūrėjus ir verslą galima rasti įvairiose interneto svetainėse ir leidiniuose. Žmonės, kurie domisi rankdarbiais ir ketina jų pirkti, skaito įvairius leidinius, naršo internete, todėl juos pasiekti galima ne vien per specializuotus informacijos šaltinius. Žiniasklaidos atstovai taip pat domisi įvairiomis naujienomis, kurias galėtų paskelbti visuomenei. Įmonės, siekdamos nuolat priminti apie savo veiklą ir produktus vartotojams, rengia pranešimus spaudai. 

Įdomu, jog 60 – 70 procentų straipsnių žiniasklaidoje yra perdirbti pranešimai spaudai. 

Kuo pasižymintys pranešimai yra įdomūs žiniasklaidai? Jų yra keletas: 

· tema yra nauja: jūsų pranešime pateikiamas naujas požiūris į rankdarbius, laisvalaikį, dovanas, tobulėjimą; jūs kuriate rankdarbius remdamiesi nauja technologija; jūs atlikote tyrimą, kurio metu apklausėte žmones svarbiu klausimu; 

· tai įdomu didelei žmonių grupei: jūsų pranešime dėstomos ne vien detalės, kurias išmano tos srities specialistai, tačiau gali pritaikyti ir pasinaudoti mažiau įgūdžių turintys žmonės; nemaža dalis žmonių susidomės pranešimu, kuris aktualus tam tikru metu – pavyzdžiui, patarimai, ką dovanoti šv. Kalėdoms, kaip pasipuošti Naujųjų metų proga ir panašiai. Tokiu būdu patarsite žmonėms, kaip spręsti iškilusias problemas; 

· tai susiję ir su žymiais žmonėmis: skaitytojai yra smalsūs, daliai jų įspūdį palieka straipsnyje minimas žinomas žmogus. Galbūt jūsų rankdarbius perka žymūs žmonės, galintys palikti atsiliepimą apie jūsų kūrinius; 

· tema yra prieštaringa: diskutuotinos temos traukia skaitytojus išreikšti savo nuomonę. Pavyzdžiui, galite spėlioti apie rankdarbių kūrybos ateitį ir reikšmę visuomenėje; 

· įvykis yra reikšmingas: galbūt dalyvaujate labdaros renginiuose, mokote žmones kurti rankdarbius, sukūrėte sėkmingą partnerystę su užsienio kūrėjais, galerijomis, parodų organizatoriais; dalyvavote tarptautinėje parodoje, susipažinote su naujausiomis savo veiklos srities tendencijomis; išreiškiate nuomonę nacionaliniu mastu svarbiu klausimu. Pavyzdžiui, Zimbabvės menininkai sukūrė 431 raganosių skulptūrų iš karoliukų. Taip įgyvendinta kampanija „Save the Rhino International“, kuria siekiama apsaugoti 431 nykstantį juodajį raganosį. Naujiena susidomėjo įvairių valstybių naujienų portalai, interneto svetainės apie gyvūnus ir jų apsaugą, interneto svetainės apie meną. 

Visada aktualios temos yra ekonomika, politika, religija,socialinės problemos, intelektuali veikla, menas. Todėl verta pasvarstyti, su kuria tematika galėtumėte susieti savo pranešimą ir pristatyti savo veiklą, kūrinius plačiai auditorijai skaitytojų. 

Ryšiai su visuomene duoda naudos, jei sugebate kurti istoriją apie save, savo rankdarbius; plečiate ryšius (naudojatės socialiniais tinklais, susipažįstate su žmonėmis mugių, pristatymų, mokymų metu ir pan.); randate savo auditoriją, kuriai įdomios jūsų idėjos; nuolat dalyvaujate su jūsų veikla susijusiuose renginiuose. 

Ryšiai su visuomene naudingi tuo, jog galite paskatinti žmonių susidomėjimą jūsų kūryba, formuoti palankią nuomonę apie savo kūrinius ir apskritai rankdarbius, keisti žmonių požiūrį į rankdarbius. Svarbiausia yra turėti stiprią ir gerai apsvarstytą idėją. 

Tinkamas straipsnis apie jūsų kūrybą spaudoje palankiai nuteiks galerijų atstovus, tiekėjus, pirkėjus. Tačiau šis procesas užtrunka apie 6 mėnesius: norint įtikinti, pritraukti dėmesį, keisti požiūrį, žinutę reikia skleisti nuolat. Ryšių su visuomene naudą sudėtinga išmatuoti: kartais nauda pastebima ir po 2 metų nuo pranešimo paskelbimo.

Kokios temos, jūsų manymu, sudomintų skaitytojus, potencialius jūsų kūrinių pirkėjus? Ar žiniasklaidoje esate pastebėję su rankdarbių verslu susijusių straipsnių, kuriuose buvo aptartos anksčiau minėtos temos?


Vilija Butėnienė

Šaltinis 

Paskaita „Viešieji ryšiai šiandien“ (pranešėja – Ieva Naujalytė), 2011-12-03.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...