Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2011 m. gruodžio 15 d.

6 klausimai, kurie padės sukurti savo rinkodaros strategiją




Pirmiausia vertėtų aptarti, kokia yra rinkodaros strategijos esmė ir prasmė, kuriant rankdarbius ir jais prekiaujant. Rinkodaros strategija suteikia galimybę priimti sprendimus, kurie padėtų tinkamai pasinaudoti rinkodaros galimybėmis ir sudarytų palankiausią perspektyvą. Rinkodaros strategija taip pat apibūdina, kaip bus patenkinti vartotojų poreikiai. Siekiant sukurti strategiją, kuri leistų numatyti veiklą ir sprendimus ateityje, reikėtų atsakyti į tam tikrus klausimus. 

· Kur esate? Skirkite truputį laiko ir patyrinėkite, ką veikia kiti rankdarbių kūrėjai: kaip dažnai pasiūlo naujų kūrinių, kokiuose renginiuose pristato savo kūrinius, kaip ir kur reklamuoja savo kūrinius, ar siūlo susijusių, naujoviškų ir reikalingų paslaugų, kaip galima būtų apibūdinti žmones, kurie perka iš tų kūrėjų, ar kiti kūrėjai prekiauja tik Lietuvoje, ar kūrinių siūlo ir užsienyje. Kai sukaupsite šiuos duomenis, nustatykite, kur esate jūs pats: kokios jūsų veiklos (ir jūsų paties) stiprybės, silpnybės, galimybės, galintys kilti pavojai. 

· Kaip čia atsidūrėte? Pasvarstykite, kokie jūsų sprendimai, pažintys, asmeninės savybės lėmė sėkmingą pardavimą, pirkėjų rato didėjimą, jūsų, kaip kūrėjo, žinomumą. 

· Kur norite nueiti? Pasvarstykite, kaip norėtumėte, jog atrodytų jūsų veikla: kokie ir kiek žmonių perka jūsų kūrinius, į kokias parodas esate kviečiami pristatyti savo kūrinius, kuriose galerijose demonstruojami jūsų kūriniai, kaip atrodo patys rankdarbiai, kokios papildomos paslaugos siūlomos ir panašiai. 

· Kokie jūs norite būti? Kokie jūs norite pasirodyti savo kūrinių pirkėjams? Draugiški, šiuolaikiški, nenuspėjami, jaukūs, ... Pigūs, geros kokybės, maloniai bendraujantys su pirkėjais, paslaugūs nori būti visi, todėl supanašėjama, o pirkėjams sudėtingiau atskirti vieną kūrėją nuo kito. Gera kokybė yra savaime suprantamas kūrinio požymis, kuris nesuteikia išskirtinumo. 

· Kaip jūs ten nueisite? Turint viziją, kur norima būti, keliami konkretūs tikslai ir uždaviniai, kaip tai pasiekti. Į šį klausimą atsakyti vertėtų išsamiau: kokiu būdu galima pasiekti didesnę auditoriją žmonių, kaip įmanoma patobulinti esamus kūrinius ir padaryti juos dar išskirtinesnius ir panašiai. 

· Ar einate teisingu keliu? Įgyvendinant užsibrėžtus uždavinius, vertėtų kaskart pasitikrinti, ar pasirinktas būdas padeda sunaudoti mažiausiai išteklių ir pasiekti didžiausias galimybes? 

Kaip matyti, rinkodaros strategijos kūrimas yra atsakingas ir nemaža laiko reikalaujantis procesas. Tačiau jis apima ir svajones, viziją apie tai, kaip kūryba ir verslas atrodys po kelerių metų. Jis taip pat skatina stebėti aplinką: nustatyti, ką veikia kiti kūrėjai, kuo domisi, ko ieško pirkėjai. Strategija taip pat padeda kiek įmanoma greičiau ir tikslingiau priartėti prie norimos vizijos. 

Kokios jūsų mintys? Ar kuriate savo rinkodaros strategiją? Ar manote, jog ji yra naudinga? 


Vilija Butėnienė 


Šaltiniai 

Paskaita „Marketingo strategija praktiškai“ (pranešėjas – Simonas Bartkus), 2011-12-03. 
M. J. Baker. The marketing book. 5th ed. Oxford: Butterworth-Heinemann. 2003. 
O. C. Ferrell, M. D.Hartline. Marketing Strategy. 4th ed. Mason city: Cengage Learning. 2007.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...