Internetas – puiki terpė bendrauti, paskelbti apie save ir savo verslą, rasti kūrybai įkvepiančių šaltinių, teikti informaciją toje srityje, kurioje esate ekspertas, įsitraukti į diskusijas, komentuoti. Žmonės, kalbėdami apie tai, kas juos domina, kas jiems rūpi, rašo tiek teigiamus, tiek neigiamus atsiliepimus. Tokių atsiliepimų gaunate ir jūs. Tokie atsiliepimai daro poveikį jūsų vardui, jūsų rankdarbių ženklui. Palankūs atsiliepimai visada laukiami, tačiau kaip vertėtų elgtis, jei komentarai neigiami?
Ne itin tinkamas būdas (nors kai kuriuose straipsniuose visgi siūlomas) reaguoti į neigiamus komentarus – jų trynimas. Neseniai tokį atvejį pastebėjau vienos Lietuvoje gerai žinomos reklamos agentūros paskyroje socialiniame tinkle. Vienas neigiamas, tačiau šmaikštus atsiliepimas apie agentūros paskelbtą informaciją buvo ištrintas, kad nesugadintų gero agentūros vardo. Tačiau, sekant tokią diskusiją, agentūros sprendimas galėjo pasirodyti atsainus.
Sulaukus neigiamų komentarų, nereikėtų pernelyg kontroliuoti diskusijos ar ją užbaigti. Prisijungus prie komentuojančiųjų, galima stengtis pakreipti temą jums ir jūsų verslui palankia linkme. Komentaruose derėtų pripažinti klaidas, įrodyti siekį jas taisyti ir priminti, jog vis daugiau pastangų dedama pirkėjų poreikiams įgyvendinti. Svarbu nuolat plėtoti ryšius su pirkėjais ir stengtis, jog jie platintų jūsų vardą savo pažįstamiesiems. Žmonės, pasitikintys jūsų rankdarbių ženklu, taip pat gali dalyvauti įvairiose diskusijose ir palaikyti jus, net jei sulaukėte neigiamų komentarų.
Ar atkreipiate dėmesį, kas neigiamai komentuoja jūsų darbus ir veiklą? Galbūt komentuojama anonimiškai, nenurodant nei savo interneto svetainės, atliktų darbų – paprastai tokius žmones siūloma ignoruoti. Bandykite išsiaiškinti, kokiu mastu tokie neigiami komentarai gali paplisti internete, stebėkite, ar tokių komentarų apie jūsų veiklą nedaugėja. Jei komentuoja jūsų veiklos srityje mažai žinomas, neturintis autoriteto ar tikrojo vardo nenurodęs žmogus, tikėtina, jog ignoruojant jo atsiliepimą, neigiami komentarai greitai baigsis.
Gali pasitaikyti atvejų, kai neigiamai veiklą komentuoja internete gerbiamas žmogus ar svetainė, kurioje kilo diskusija, yra labai reikšminga jūsų veiklai. Neigiami komentarai tokiu atveju gali būti randami paieškos svetainėse įvedus paieškos žodžius, todėl reikėtų apsvarstyti, kokią įtaką tam tikri komentarai gali turėti geram jūsų vardui. Gali būti taip, jog svetainės su neigiamais komentarais paieškoje bus pateikiamos pirmiau nei jūsų asmeninis tinklaraštis ar interneto svetainė. Tokiu atveju derėtų kurti daug vertingo, naudingo turinio pranešimus, kuriuos žmonės norėtų paskelbti savo pažįstamiesiems. Tokiu būdu teigiamos informacijos srautas užgoš neigiamas diskusijas.
Norint stebėti, kas apie jūsų veiklą kalbama internete, ir laiku atsakyti į komentarus, galima naudotis programa
„Google Alert“.
Ar žinote, kas kalbama apie jūsų rankdarbius internete? Kaip jūs reaguotumėte į neigiamus komentarus?
Šaltinis
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą