Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2011 m. liepos 1 d.

Socialinė rinkodara rankdarbių versle


Jau ilgai kuriate įdomius, mielus ir išskirtinius rankdarbius, nusprendžiate juos pardavinėti, sukuriate elektroninę parduotuvę ar eksponuojate juos savo svetainėje. Tai svarbūs žingsniai plėtojant savo verslą ir kūrybinę veiklą, tačiau užtikrinti jų veiksmingumą reikėtų plėtojant socialinius tinklus.
Nemažai rankdarbių kūrėjų turi tinklaraščius, kuriuose išsamiai apibūdina savo kūrinius, pateikia nuotraukas, keičiasi reklaminiais skydeliais, komentuoja įrašus – taip sukuriama bendruomenė, kurioje lankytojai susipažįsta su kelių rankdarbių kūrėjų darbais, rankdarbių kūrėjai dalijasi patarimais.
Dar vienas iš būdų tai padaryti – prisijungti prie „Facebook“ tinklo: sukurti savo asmeninį profilį, vėliau – verslo puslapį. Dalis rankdarbių kūrėjų, eksponuodami savo kūrinius ir bendraudami su savo gerbėjais, naudoja asmeninį profilį. Tokiu atveju potencialūs gerbėjai mato mygtuką „pridėti kaip draugą“, o pasirinkus verslo puslapį – mygtuką „Patinka“. Tapti draugais, pasirinkus asmeninį profilį, atrodo jaukiau, plėtojami šiltesni santykiai su gerbėjais, tačiau rankdarbių gamyba yra veikla, kuriai labiau tiktų verslo puslapis. Paskyrai suteikite savo verslo pavadinimą – savo svetainės, rankdarbių pavadinimo, kad gerbėjams būtų paprasta susieti jūsų „Facebook“ paskyrą su jūsų svetaine, elektronine parduotuve, tinklaraščiu. Šiame socialiniame tinkle galite susisiekti su panašius į jūsų rankdarbius gaminančiais žmonėmis, dalytis patarimais, komentuoti kūrinius. Kadangi jūsų vertingi komentarai bus matomi kitų rankdarbių kūrėjų gerbėjams, pastarieji taip pat sužinos apie jūsų kūrinius, taps jūsų gerbėjais. Tokiu būdu plėsis socialinis tinklas, kurį domins jūsų kūryba ir rankdarbiai.
Prisijunginas prie „Twitter“ – kitas būdas paskelbti apie savo kūrybą. Šio būdo ypatybė yra bendravimas realiu laiku, todėl informacija sklinda itin greit. Tai suteikia galimybę paskelbti šiuo metu vykstančius įvykius: galbūt kuriate naują rankdarbių kolekciją, organizuojate išpardavimą, sugalvojote tinkamesnį gamybos būdą ar radote tinkamesnių žaliavų? Praneškite apie trumpu iki 140 ženklų tekstu.
Socialiniai tinklai padeda pasiekti jūsų auditoriją, tačiau esminė jų paskirtis – nukreipti susidomėjusiuosius į jūsų rankdarbių svetainę. Nuotraukos, žinutės, vaizdeliai, kuriuos jūs skelbiate, turėtų paskatinti žmones apsilankyti jūsų svetainėje, ypač jei tai – elektroninė parduotuvė. Todėl veiklos aprašymo skiltyje vertėtų pateikti aktyvią nuorodą į savo svetainę.
Veiksmai, kuriuos galite atlikti socialiniame tinkle, siekdami suburti bendruomenę:
  • talpinkite nuotraukas, atskleidžiančias jūsų gebėjimus ir kūrybiškumą;
  • skelbkite vaizdelius apie rankdarbių kūrimo subtilybes;
  • dalykitės patarimais, kaip derėtų prižiūrėti jūsų kurtus rankdarbius;
  • siūlykite dovanų idėjas: nurodykite progas, žmones, kuriems jos galėtų tikti. Pavyzdžiui, „subtilus vėrinys romantiškai nuotakai“, „linksmas telefono dėklas mokslo baigimo proga“ ir panašiai. Taikykite nuolaidą, jei pirkėjas vieną rankdarbį perka sau, o kitą ketina dovanoti;
  • praneškite sąrašą mugių ir įvairių renginių, kuriuose ketinate prekiauti savo rankdarbiais;
  • pateikite nuotraukas ar vaizdelius iš mugių ir renginių, kuriuose dalyvavote ir prekiavote rankdarbiais, trumpai aprašykite savo patirtį;
  • nurodykite šaltinius, kurie jus įkvepia kurti rankdarbius;
  • praneškite, jei dalyvaujate labdaros mugėje, ir paskatinkite prisijungti bendraminčius;
  • surenkite konkursą, kuriame galima laimėti jūsų rankdarbių;
  • paskelbkite šaltinius (svetaines, straipsnius), kuriuose palankiai atsiliepiama apie jūsų kūrinius; kiti rankdarbių kūrėjai taip pat gali paskelbti apie jus savo gerbėjams ir lankytojams.
Kai bendraminčiai dalijasi patirtimi ir idėjomis, atsiranda galimybių bendradarbiauti, kurti verslus ir dalyvauti įvairiuose projektuose (kurti savus?). Todėl bendruomenės sukūrimas yra vienas svarbiausių žingsnių plėtojant rankdarbių verslą.

2 komentarai:

Zita rašė...

Man patiko šis straipsnis, nes jame yra nuosekliai išdėstyti veiksmai,kuriuos atlikus, socialiniame tinkle, galima sukurti bendruomenę.

Vilija rašė...

Labai džiugu, jog jums patiko šis straipsnis. Nuoširdžiai tikiuosi, jog puikiai pavyks šiuos žingsnius įgyvendinti!

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...