Ką rankdarbių verslas, tinklaraščiai, elektroninės parduotuvės ir galerijos praneša skaitytojams ir pirkėjams? Nusprendžiau internete paieškoti šūkių, kuriuos pateikia su rankdarbių veikla susijusios organizacijos ir asmenys.
Šūkis yra vienas iš prekės ženklo elementų, apibūdina rankdarbius arba juos kuriančią organizaciją ir padeda rankdarbių pirkėjams geriau įsiminti kūrinius. Šūkis interneto svetainėje ar spausdintoje reklamoje pateikiamas šalia rankdarbių organizacijos pavadinimo ar logotipo. Šūkiai gali būti kuriami ir atskiroms reklamos kampanijoms rengti. Tinkamas šūkis turi būti:
Prasmingas - tinka vartoti glaustas frazes su daiktavardžiais, veiksmažodžiais, būdvardžiais ir kitomis kalbos dalimis. Frazės turi būti tokios tikslios, kad frazė be vieno ar kito žodžio arba pridėjus naujų žodžių, prarastų savo prasmę.
Įsimintinas – kuo trumpesnis šūkis, tuo lengviau jį įsiminti ir tiksliai pakartoti. Dėl šios priežasties į šūkius dažnai įtraukiamos kasdienės kalbos frazės – žmonėms nereikia dėti pastangų, kad jas įsimintų, todėl tokie šūkiai greitai populiarėja.
Teigiamas – visų reklamos šūkių tikslas yra pabrėžti teigiamą pusę, palankaiu nuteikti pirkėjus. Neiginiai vartojami siekiant dar labiau pabrėžti teigiamą rankdarbių arba rankdarbių organziacijos pusę.
Glaustas – rankdarbių verslo šūkiai, sudarantys sakinį, yra mažiau veiksmingi nei trijų žodžių junginiai, kadangi pirkėjui lengviau įsiminti mažiau žodžių. Tačiau trumpame šūkyje svarbu perteikti jūsų prekės ženklo esmę taip, jog pirkėjams nereikėtų ilgai svarstyti apie teiginio prasmę.
Verslo šūkiai gali būti kelių rūšių:
Įsakmieji – tokie, kurie nurodo atlikti kokį nors veiksmą. Vienos veltinukų ir aksesuarų kūrėjos šūkis – „Papuošk save ir kitus“.
Aprašomieji – tokie, kurie apibūdina organizacijos ypatybes ar teikiamą naudą. Tokiems priskirtini „Su meile“ – „...tik vienetiniai papuošalai!“, kelių rankdarbių kūrėjų – „Rankų darbo papuošalai įvairioms progoms!“, „Vienetiniai rankų darbo papuošalai !“, „Puikus sprendimas ieškantiems dovanos“, „...Svarbu būti gražiai kiekvieną dieną...“, „Domingo rankų darbo papuošalų“ – „Įkvėpti malonių netikėtumų.. Verti nepamirštamų akimirkų..“, „M&S rankdarbių kampelio“ – „Kryžiuku siuvinėti darbeliai - puiki dovana bet kokia proga.“
Stipriai paveikiantieji – tokie, kurie perdeda, tačiau padeda atkreipti dėmesį ir patikėti, jog tai tiesa. Tokiems galima priskirti „Miela.lt“ šūkį: „Gamtos grožiui susitikus su žmogaus fantazija gimsta tai, kas gali pradžiuginti ir maloniai nustebinti kiekvieną moterį. Užsukite!“
Provokuojantieji – tokie, kurie priverčia pirkėją pagalvoti ir pritaikyti savo esamai situacijai. Šios rūšies šūkiai dažnai pateikiami klausimu, atkreipiant dėmesį į pirkėjo susirūpinimą, skatinant smalsumą. Pavyzdžiui, „InStudijos“ – „Neleiskit laiko žiūrėdami televizorių, būkit kūrybingi, sukurkit ką nors...“, vienos dekupažo rankdarbių kūrėjos – „Mėgstate dovanoti išsiskiriančias dovanas? O gal puošti savo namus mielomis smulkmenomis?“, „Karoliukų vėrimo maniakių“ – „Klubas visoms ir visiems, kas kraustosi iš proto dėl karoliukų - veria, grožisi, svajoja verti, šiaip smalsauja. Junkitės, kartu ištverti šią „ligą“ bus lengviau ir smagiau!“
Beje, šūkis „Originalūs rankų darbo papuošalai“ jau nebėra originalus. Kita dalis – tęsinyje.
Vilija Butėnienė
Šaltiniai
The Importance of Slogan for Branding
Extend Your Brand With The Right Campaign Slogan
The Importance of Slogans
Stylistic Features of the Advertising Slogan
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą