Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2011 m. liepos 14 d.

Kas aš? Kas jie?



Prieš pradedant kurti rinkodaros strategiją ir su ja susijusią medžiagą (rašyti straipsnius, kurti vizitines korteles, pakuotę, svetainės dizainą, ieškoti vietų, kuriose bus skelbiami reklaminiai pranešimai, ir panašiai), svarbu suprasti, kokiomis savybėmis pasižymi pirkėjai, kuriems bus skiriami rankdarbiai, kuo išsiskiriate jūs pats iš kitų rankdarbių kūrėjų. 

Pasvarstykite, kokios mintys, įkvėpimo šaltiniai jus skatina kurti rankdarbius, kuo rankdarbiai ypatingi ir kas labiausiai skatina ir traukia žmones apžiūrėti rankdarbius. Naudinga tokias įžvalgas pasižymėti – vėliau gali kilti minčių, kaip sukurti atitinkamą pavadinimą rankdarbiams ar jų svetainei, parduotuvėlei, šūkį, užrašą ant reklaminių lankstinukų. 

Kruopščiai aprašykite rankdarbių kūrimo eigą: kokias medžiagas naudojate, kokia jų kokybė, galbūt tokias medžiagas rankdarbiams kurti pritaikėte tik jūs vienas; kokia rankdarbių kūrimo technologija, ar ji naujoviška, ar tradicinė; ar rankdarbiai susiję su tam tikru stiliumi, laikotarpiu, mada. Kuo daugiau apibūdinimų rasite, tuo paprasčiau bus pasirinkti veiklos kryptį ir sukurti vartotojams žinią apie rankdarbius. 

Jūs

Kas yra JIE, perkantys jūsų rankdarbius? Kodėl jie perka jūsų rankdarbius? Ar jie kūrybingi? Ar jie dovanoja rankdarbius kitiems, ar laiko sau? Kokiam stiliui jie teikia pirmenybę? Kokiems rankų darbo gaminiams jie teikia pirmenybę? Mėginkite išsiaiškinti, koks jūsų rankdarbių pirkėjų išsilavinimas ir pajamos (tiesa, esu atlikusi tyrimą, kurio metu apklausiau rankdarbių pirkėjus mugėje. Jo metu nustačiau, jog labiau išsilavinusieji pirktų daugiau rankdarbių ar atvirkščiai; arba jog didesnes pajamas gaunantieji rankdarbių pirktų dažniau ir daugiau. Tačiau tai apibūdina tik vidutinį rankdarbių pirkėją – jūsų rankdarbių pirkėjai gali būti visiška išimtis!). Galite nustatyti pirkėjų amžių, lytį ir galbūt – pomėgius. 

Galbūt jūsų pirkėjai pasirodys esą labai sudėtingos, išskirtinės asmenybės, tai gali būti susiję su jūsų kuriamu nišiniu rankdarbiu, kuris domina nedidelę grupę, tačiau didelį susidomėjimą jūsų rankdarbiais turinčių žmonių. 

Jie
Turėdami mintyje savo, savo rankdarbių ir savo pirkėjų bruožus, galite nustatyti, kokį rankdarbių įvaizdį dera parinkti, koks rankdarbių įvaizdis (šūkis, pavadinimas, pateikimas ir t.t.) padėtų pritraukti daugiau jūsų rankdarbiais besidominčių žmonių. Kokiai situacijai esant lengviau sukurti rankdarbių įvaizdį: kai jis kuriamas žmonėms, galbūt besidominčiais jūsų rankdarbiais, turinčiais įprotį apsilankyti kiekvienoje Kaziuko mugėje ir būtinai ką nors nusipirkti, ar kai jis kuriamas neseniai ištekėjusioms moterims, gaunančioms vidutines pajamas, rankdarbius perkančioms išskirtinai sau, pirmenybę teikiančioms rankų darbo papuošalams ir lino gaminiams, mėgstančioms gamtą? 

Žinoma, toks apibūdinimas labai susiaurina potencialių pirkėjų grupę, tačiau vidutinio (ar idealaus) jūsų rankdarbių pirkėjo portreto nustatymas padės sukurti ir sustiprinti rankdarbių įvaizdį, pritraukti pirkėjus, labiausiai atitinkančius jūsų nustatytas charakteristikas. 

Vilija Butėnienė

Šaltiniai

Sell More Crafts - Know Yourself

2 komentarai:

Unknown rašė...

Bet ar nebus taip,kad nuolat galvodamas apie savo klientą (ir būsimas pajamas ,kurias jis galėtų atnešti) prarasi save?

Vilija rašė...

Meninės srities verslai yra specifiniai, kadangi dažnai pirkėjai nenumano, ko gali norėti ir tikėtis surasti (nebent veikla vykdoma išskirtinai pagal užsakymus). Dėl šios priežasties rankdarbių kūrėjas gali susitelkti į save, savo idėjas, įgyvendinti išradingus ir nematytus sumanymus (neprarasti savęs).

Rinkodara kalba apie gaminių komercinimą, kuris tampa svarbus plėtojant rankdarbių verslą. Apie pirkėjų poreikius galima pradėti svarstyti jau turint rankdarbius. Prasideda kita kūrybinė dalis – jų pardavimas. Lietuvoje labai daug išradingų rankdarbių kūrėjų, tik apie kai kuriuos keblu sužinoti. Tiesa, apie įdomius kūrinius informacija sklinda iš lūpų į lūpas, tik šis procesas ilgokai trunkantis, jo gali nepakakti. Kodėl kai kurie menininkai žinomesni nei kiti? Arba vieni mados kūrėjai populiaresni už kitus? Ar tai – vien įdomios kūrybos skirtumas?

Rankdarbiai pagaminti, išbandyta nauja technologija, kūrėjas nepaprastai džiaugiasi savo darbu... Ar tai netampa atspirtimi kalbėti apie savo kūrinius: dalyvauti mugėse, teminiuose konkursuose, nunešti juos į rankdarbių galeriją-parduotuvėlę, pasidomėti rankdarbių prekybos internete galimybėmis? Tai – jau komerciniai, rinkodaros žingsniai. Ir apie pirkėjus šiuo atveju galvojama netiesiogiai, ieškant būdų juos supažindinti su savo kūryba.

Tiesa, užsidegimas kurti, idėjų gausa gali užimti visą rankdarbių kūrėj darbo dieną ir reikalauti sutelkti itin daug pastangų, todėl pačiam galvoti, planuoti ir organizuoti rinkodaros procesus tampa sudėtinga. Tokiu atveju nemažai rankdarbių kūrėjų šį rūpestį patiki galerijoms, parduotuvėms.

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...