|
„Craft-4-you.com“ reklamjuostė |
Tiems, kurie ilgesnį laiką turi internetinę parduotuvę ar galeriją, yra žinoma, jog lankytojams pritraukti reikia laiko, kartais – ir investicijų. Potencialiems lankytojams reikia pristatyti save ir savo kūrinius, siekiant sukurti nuolatinį srautą į savo interneto svetainę. Rankdarbių versle galima reklamuoti savo interneto svetainę ir (arba) reklamuoti savo rankdarbius. Reklamuojant interneto svetainę, pritraukiami lankytojai, galintys susidomėti jūsų rankdarbiais.
Pirmiausia vertėtų apibrėžti „reklamos“ sąvoką, kadangi, skaitydama apie rankdarbių rinkodaros internete galimybes, radau žodžių junginį „nemokama reklama“. Reklama laikomas mokamos ar kitaip atlyginamos neasmeninės informacijos apie prekes, paslaugas, idėjas skleidimas pasirinktai auditorijai. Nagrinėjama, kas yra tikslinė auditorija, kokie reklamos tikslai, kiek planuojama investuoti, kokia žinia bus perduodama, kur reklamuotis, ar reklama buvo naudinga.
Taigi atsakymai, kaip reklamuotis internete:
· Tikslingai. Kokie jūsų reklamos tikslai: įtikinti pirkėjus pirkti daugiau rankdarbių ir dažniau, pelnant jų lojalumą (geriau reklamuotis ilgesnį laiką, pasirinkus mažesnį reklamos plotą); priminti anksčiau pirkusiesiems rankdarbių, jog sukūrėte rankdarbių kolekciją, ir pasiūlyti įsigyti kūrinių (geriau reklamuotis trumpesnį laiką, pasirinkus intensyvesnę reklamą); pristatyti rankdarbius potencialiems pirkėjams, neturintiems informacijos apie jūsų kūrinius (geriau reklamuotis trumpesnį laiką, pasirinkus intensyvesnę reklamą); skatinti esamų pirkėjų pasitikėjimą jūsų darbo kokybe, rankdarbių originalumu (geriau reklamuotis ilgesnį laiką, pasirinkus mažesnį reklamos plotą).
· Taupiai. Brangiau reklama kainuos tiems rankdarbių kūrėjams, kurie neseniai sukūrė naujų rankdarbių ir ketina juos pristatyti potencialiems pirkėjams, nes bus pasirinktos kelios reklamos skelbimo vietos, reklama bus dažnesnė, konkuruosite su daugiau rankdarbių kūrėjų (ir jų reklamų), siūlančių rankdarbius tiems patiems pirkėjams kaip ir jūs. Todėl reikėtų pasidomėti, kokiose interneto svetainėse dažniausiai ir reguliariai lankosi jūsų pirkėjai, palyginti šių interneto svetainių siūlomas reklamos kainas (paprastai reikia pateikti užklausą dėl tikslesnės informacijos). Pirkėjai lengviau įsimins reklamą ir daugiau sutaupyta bus nuolat vykdant reklamą, tačiau skirtingais laikotarpiais parenkant nevienodą intensyvumą. Reklama intensyvesnė gali būti artėjant šventėms, kurių metu teikiamos dovanos.
· Kūrybiškai. Pabrėžiant vieną ar kelis, tikslinei auditorijai aktualius teiginius. Reikėtų parinkti atitinkamą teiginių stilių, derantį su jūsų verslo šūkiu, rankdarbių aprašymais interneto svetainėje: draugišką kreipimąsi, įžūlų siūlymą, oficialų prisistatymą ir panašiai.
Stilingas ir jaukias rankų darbo dovanas siūlanti interneto svetainė „Rankdarbis.lt“ sukūrė reklamjuostę su išdidžiu, tačiau draugišku šūkiu.
· Sąžiningai. Remiantis įstatymais, Lietuvoje negalima pateikti neteisingų reklamos teiginių, kurių neįmanoma pagrįsti, atskleisti per mažai informacijos, kai būtų suklaidinti pirkėjai, negavus pirkėjo ar lankytojo leidimo siųsti reklaminius pranešimus elektroniniu paštu.
· Veiksmingai. Mokamas reklaminių juostų talpinimas kasdien daug lankytojų sulaukiančioje interneto svetainėje ar forume gali būti veiksmingas. Tiesa, lankytojai turi būti jūsų tikslinė auditorija. Kitu atveju lankytojams jūsų reklama ir pasiūlymas nebus aktualūs, o išleisti pinigai bus išlaidos, o ne investicija. Pavyzdžiui, jei siuvate pagalvėles vestuviniams žiedams, gaminate kitokią vestuvių atributiką, reklama svetainėje „Santuoka.lt“ turėtų didesnį poveikį nei svetainėje „Skelbiu.lt“. Reklama „Google Adwords“ sistemoje rodoma paieškos sistemos lankytojams, pateikusiems susijusius raktinius žodžius, tačiau veiksmingą reklamą galima sukurti tik turint patirties ir nuolat investuojant. Be to, ši reklama pateikiama be paveikslo, rankdarbių nuotraukos, galinčių paskatinti susidomėjimą kūriniais. Žemiau pateiktas reklamos svetainėje „Google“ pavyzdys.
Vilija Butėnienė
Šaltiniai
1 komentaras:
Tikslingas straipsnis tikslingai auditorijai :)
Rašyti komentarą