Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2011 m. liepos 27 d.

4P ir jūsų RV


Specialistai labai mėgsta vartoti savo srities trumpinius: santrumpą ištarti ar užrašyti yra paprasčiau nei visą junginį. Tačiau toks trumpinimas kartais gali sukelti daug neaiškumų. Pavyzdžiui, šios dienos antraštę vertėtų šifruoti kaip „keturi rinkodaros komplekso elementai ir jūsų rankdarbių verslas“. Rinkodaros komplekso elementai, apibūdinti „keturiomis P“, yra prekė, kaina, rėmimas ir paskirstymas (angl. „product“, „price“, „promotion“, „place“). Rankdarbių sektoriuje prekės elementą atitinka rankdarbiai ir su jais susijusios paslaugos (pakavimas, organizuojamos kūrybos dirbtuvės, rankdarbių derinimas). 

Kiekvienam iš rinkodaros komplekso elementų plėtoti, reikalinga priimti su jais susijusius sprendimus: 

· kainai: kainoraštis, geografinė kainodara, nuolaidos; 
· rėmimui: tiesioginė rinkodara, reklama, pardavimo skatinimas, viešieji ryšiai, veikla socialiniuose tinkluose; 
· prekei: asortimentas, pateikimas, dizainas, savybės, išmatavimai, pakuotė, prekės ženklas, kokybė, paslaugos, grąžinimai; 
· paskirstymui: kokio dydžio rinką ketinama apimti, kas platins rankdarbius, išdėstymas (parduotuvėje, galerijoje). 

Šie sprendimai yra reikšmingi rengiant strategiją rankdarbių verslui, kadangi nurodomos galimos kiekvieno rinkodaros komplekso elemento plėtojimo kryptys, parenkamas konkrečiam verslui tinkamas komplekso elementų derinys, sprendžiama, kuriam elementui reikėtų skirti daugiau dėmesio ir lėšų. Siekiant sukurti išskirtinius rankdarbius, suteikti jiems savybių, kurios pirkėjams suteiktų daugiau naudos, didžiausią dėmesį reikėtų skirti prekei – rankdarbiui. Be abejo, rankdarbių versle prekės elementas išlieka pačiu svarbiausiu, kadangi pirkėjai renkasi konkretaus kūrėjo rankdarbius dėl jų išskirtinumo, tačiau kuriam nors iš likusių elementų gali būti skiriama tokia pati svarba, kaip ir rankdarbiui. Sukūrus stiprų rankdarbių prekės ženklą, prekiaujant jais internete ir nustačius, jog rankdarbiai kuria didesnę vertę pirkėjams nei konkurentų kūriniai, daugiau pastangų skiriama kainai. Daugiau svarbių sprendimų dėl vietos priimama, kai plečiama prekyba internete, atidaroma nauja ar į kitą vietą perkeliama esama parduotuvė. Rėmimo elementas svarbus išlieka visada: skatinti pirkti rankdarbius, juos reklamuoti, užsiimti viešaisiais ryšiais svarbu tiek rinkoje neseniai atsiradusiems rankdarbiams, tiek paskatinti jau esamus pirkėjus įsigyti naujų rankdarbių, tiek esamus rankdarbius siūlant naujose rinkose. Rėmimas apima reklamą (laikraščiuose, žurnaluose, internete, radijuje, televizijoje), pardavimo skatinimą (įvairūs konkursai, loterijos, mugės, parodos – sezoniški, jei rankdarbiai susiję su metų laikais, šventėmis; vykdomi tada, kai žymiai sumažėja rankdarbių pardavimas), tiesioginę rinkodarą (informacijos apie rankdarbius siuntimas elektroniniu paštu, elektroninė jų prekyba, rankdarbių katalogai), viešuosius ryšius (straipsniai spaudoje ir internete, seminarų vedimas, labdara), socialinius tinklus (sukuriant elektroninės rankdarbių parduotuvės profilį įvairiuose socialiniuose tinkluose, kad būtų galima tiesiogiai bendrauti su pirkėjais ir atlikti vertingus rinkos tyrimus). 

Rinkodaros kompleksas sudaromas taip, jog rankdarbių kūrėjas galėtų daryti įtaką rankdarbių platintojams (rankdarbių parduotuvėms, galerijoms, jei rankdarbių kūrėjas savo rankdarbiais neprekiauja pats) ir pirkėjams. Elementų svarbumą galima nustatyti apklausiant rankdarbių pirkėjus: kas jiems svarbu, perkant rankdarbį? Kuriuo atveju jie mieliau pirktų pas jus: jei parduotuvė būtų patogesnėje vietoje (lengviau randama internete) ar sumažinus rankdarbių kainą? Ar pirkėjai teiktų pirmenybę jūsų rankdarbiams, jei jūs organizuotumėte rankdarbių kūrimo kursus? 


Vilija Butėnienė


Šaltiniai

Clive Harper. 2010. Product, price, place and promotion
Perreault, W. D.; McCarthy, E. J. 1996. Basic marketing– a global-managerial approach. Homewood, IL: Irwin.
Doyle, P.; Stern, Ph. 2006. Marketing management and strategy. 4th ed. Harlow: Pearson Education.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...