Ar, ketindami parduoti rankdarbius, žinote, su kuo konkuruosite? Ar numanote, kokius pasirinkimus svarsto galimi jūsų pirkėjai? Paprastai manoma, jog konkuruojama vos su keliais kitais rankdarbių kūrėjais, tačiau galimi pirkėjai turi ir daugiau pasirinkimų.
Konkuruojančius gaminius ir gamintojus nustačiau atlikusi fokusinės grupės apklausą. Rankdarbius žmonės linkę pirkti, jei jo neįmanoma pagaminti pačiam. Jei pirkėjas mano, kad pigiau ir greičiau pasigaminti pačiam, rankdarbio greičiausiai nepirks. Masinių ir rankdarbių pirkimo motyvai dvejopi: rankdarbiai perkami dėl išskirtinumo, tačiau gamybos būdas nesvarbus, jei prekė tenkina pirkėjo reikalavimus. Mokslininkas Hooley nustatė 5 konkuravimo lygius, kuriuos galima pritaikyti ir rankdarbių versle.
Tiesiogiai konkuruosite su gaminiais, esančiais 1 ir 2 lygiuose, jūsų rankdarbius pirkėjai gali pakeisti gaminiais, esančiais 3 – 5 lygiuose.
Įvairūs informacijos šaltiniai apie rankdarbių gamybą, kūrybinių dirbtuvių organizavimas skatina galimus jūsų pirkėjus pačius gaminti rankdarbius. Laimei, mažėja rankdarbių ir masinės gamybos gaminių konkurencija. Dienraštis „The Times“ paskelbė visuomenės, gyvenimo būdo tendencijas artimiausiems metams: pastarųjų metų netikrumą žmonės kompensuos pirkdami autentiškus daiktus, pirmenybę teikdami rankų darbo gaminiams. Kadangi žmonės nebeteiks tiek dėmesio pasauliniams ir nacionaliniams prekių ženklams, atgims amatai ir rankdarbių verslai. Be to, rankdarbiai laikomi kokybiškesniais, daugiau darbo reikalaujančiais gaminiais nei masinės gamybos prekės.
Vilija Butėnienė
Šaltinis
Hooley, G., et al. 2001. Market-focused Resources, Competitive Positioning and Firm Performance, in Journal of Marketing Management, Vol. 17 Issue 5/6: 503-520.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą