|
Ar leisti rankdarbiams kalbėti patiems už save? |
Kas svarbiau: rankdarbių kūrėjo žinomumas ar stiprus pačių rankdarbių prekės ženklas?
Asmeninė ženklodara yra procesas, kurio metu kuriamos tam tikros sąsajos su jūsų vardu arba karjera. Tos žymos ir sąsajos naudojamos išreikšti ir pristatyti jūsų vertybes, asmenybę ir įgūdžius. Tokiu būdu asmeninė ženklodara kuria jūsų, kaip tam tikros srities eksperto, reputaciją ir didina žinomumą. Pasaulyje plinta asmeninės ženklodaros mada: rašomos
knygos, leidžiamas periodinis
žurnalas, rengiami
apdovanojimai, kuriami garso ir vaizdo
įrašai, rengiama asmeninės ženklodaros
savaitė, kurios metu mokoma kurti asmeninį prekės ženklą. Tačiau ar reikia asmeninės ženklodaros rankdarbių versle?
Rankdarbių versle gamintojo ir rankdarbių pardavėjo asmenybė labai svarbi, kadangi rankdarbiai – labai subtili prekė, o didelę pirkimo proceso dalį sudaro bendravimas su pirkėjais, patarimai. Todėl kyla prieštaringumų: ar pirkėjus išskirtinai domina tiktai originalūs rankdarbiai, ar pirkti paskatina supratimas, jog rankdarbius pagamino žinomas tos srities spacialistas? Galbūt daiktai neegzistuoja be žmonių, jų kūrėjų, todėl rankdarbiai siejami su jų kūrėju, jo požiūriu ir vertybėmis.
Profesionali ženklodara apima daugiau sričių nei asmeninė ženklodara: profesionali ženklodara skirta sukurti jūsų įvaizdį potencialiems rankdarbių pirkėjams ir verslo partneriams. Paieškokite savo vardo ir pavardės paieškos sistemose (pavyzdžiui, „Google“). Su kuo siejamas jūsų vardas? Profesionaliai kuriant savo ženklodarą, jūsų vardas turėtų būti randamas „Facebook“, „Twitter“ ir pan., kuriuose esate įsiregistravęs, profiliuose, taip pat tinklaraštyje rankdarbių tema, jūsų elektroninėje parduotuvėje ar šalia straipsnių rankdarbių tema.
Siekiant kurti savo asmeninį ženklą, siūlomi keli būdai:
Susikurti interneto svetainę, tinklaraštį, kurie būtų susieti su jūsų gebėjimais, kuriamais rankdarbiais ir pan., čia reikėtų pateikti anksčiau atliktų rankdarbių pavyzdžius;
Susikurti asmeninę vizitinę kortelę su nuotrauka, svarbiausia kontaktine informacija ir asmeninės ženklodaros teiginiu (pavyzdžiui, papuošalų meistrė, stilistė);
Būti matomam: komentuoti kitų žmonių tinklaraščiuose, rašyti susijusius straipsnius, dalyvauti mugėse ir savo srities renginiuose, kad būtų plečiami ryšiai;
Savanoriauti: dalyvauti projekte ar kitoje veikloje, kuriuose galima parodyti savo gebėjimus.
Asmeninės ženklodaros kūrimas yra nuoseklus, nuolatinis procesas, todėl informaciją apie save reikėtų atnaujinti nuolat, palaikyti ir plėsti ryšius su žmonėmis atitinkamoje srityje.
Asmeninės ženklodaros prasmė rankdarbių versle yra diskutuotina ir pilna prieštaringumų. Ar nebus sudėtingiau sukūrus savo, kaip geriausio papuošalų meistro reputaciją, pradėti siūti rankines ar megzti pirštines? Ar žmonės greitai pripras matyti jus kitokį? Ir vėl imsitės asmeninės ženklodaros ir įgyvendinsite tuos pačius žingsnius? Galbūt jūsų žinomumas kaip tik padėtų plėsti pažintis ir kurtų gerą reputaciją, kurį užtikrintų įvairių rankdarbių pardavimą ateityje? Šiuos klausimus reikėtų apsvarstyti, sprendžiant, ar kurti asmeninį (rankdarbių kūrėjo) ženklą, ar geriau kurti rankdarbių prekės ženklą.
Vilija Butėnienė
Minčių šaltiniai:
Your Professional Brand . How to Create a Professional Brand
Personal Branding 101: How to Discover and Create Your Brand
3 komentarai:
Įdomus straipsnis!
Mielas paveiksliukas, iš kur gavai?
Dėkoju! Daugumai straipsnių paveikslėlius stengiuosi piešti pati. Šitam straipsniui taip pat sukūriau pati.
Rašyti komentarą