Įdomūs renginiai pritraukia minias smalsių lankytojų. Tai – vienas iš būdų pristatyti save potencialiems pirkėjams, didinti visuomenės palankumą. Renginiai taip pat gali praplėsti ir sustiprinti rankdarbių kūrėjo ryšius su tiksline rinka, nulemti jos požiūrį į prekės ženklą.
Kelios priežastys, kodėl verta organizuoti renginius rankdarbiais besidomintiems žmonėms:
· Rankdarbių kūrėjai gali susitapatinti su konkrečia tiksline rinka, jos gyvenimo būdu. Siekiant sustiprinti „Jauku.lt“ prekės ženklą, parduotuvės atidarymo šventėje buvo suorganizuotas skulptūrų iš šieno kūrimas.
· Rankdarbių kūrėjai gali siekti išreikšti paramą tikslinei auditorijai arba konkrečiai socialinei problemai spręsti. „Partizaninio mezgimo“ judėjimo nariai Japonijoje, kovodami su abejingumu ryškiai dažytai vilnai, kuri sukelia alergijas, išdėliojo mezginius išilgai traukinio bėgių. Tokia akcija kartojama reguliariai: įvairūs megzti rankdarbiai kabinami traukiniuose, apmezgami miesto suoliukai. Panašus judėjimas yra ir JAV: jo nariai mezginiais ir nėriniais apvyniojo lempų stulpus, kelio ženklus.
· Rankdarbių kūrėjai siekia sukurti pramogą lankytojams ar pirkėjams. Didžiojoje Britanijoje esančioje galerijoje-kavinėje galima užsisakyti nertų patiekalų – dešrelių, kiaušinių, pyragėlių, uogienės. Čia galima gauti ir tikros arbatos ir lengvų priešpiečių. Tokia pramoga kelia susidomėjimą ir smalsumą, nerti rankdarbiai pateikiami šiuolaikiškai ir kūrybiškai.
Panašią pramogą siūlo ir kiti rankdarbių kūrėjai.
· Sužadinami jausmai ir sukuriami pojūčiai. Įspūdingoje parodoje, vykusioje Australijoje, buvo sukurtas matematinį modelį atitinkantis koralų rifas. Ilgą laiką buvo tikėta, jog neįmanoma sukurti tokio modelio, kol nustatyta, kad nėrimas vąšeliu – tinkamiausias būdas tai padaryti. Kitas australų menininkas iš paprastų drabužių sukūrė įvairias žmonių veido išraiškas ir jas nufotografavo. Nors netiesiogiai, tačiau tokios parodos stiprina rankdarbių, kaip mokslo ir meno kūrinių, įvaizdį.
· Sustiprinamas įmonės įvaizdis. Mados namų surengtas projektas, kurio metu dizaineriai ir menininkai iš gamybos atraižų sukūrė skulptūras, rodo įmonės novatoriškumą, gebėjimą bendradarbiauti. Todėl tikėtina, jog klientai palankiau vertins jų kūrinius ir teiks pirmenybę.
Taigi, pasirinkus tinkamą renginį, kuris būtų unikalus, sustiprintų prekės ženklą, kuriame apsilankytų tiksliniai vartotojai, kuris sulauktų teigiamo vertinimo, galima stiprinti santykius su tiksline rinka ir su prekės ženklu susijusius įsitikinimus.
Vilija Butėnienė
Šaltiniai
Kotler, Ph.; Keller, K. L. 2007. Marketingo valdymo pagrindai. Klaipėda: Logitema. 436 p. ISBN 978-9955-98-526-6.
The 'social knitwork': Guerrilla knitters take on Tokyo
Kate's Cafe Serves Crocheted Food
Hyperbolic Coral Reef- experimental mathematics through craft
fendi: fatto a mano for the future
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą