Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2011 m. rugpjūčio 2 d.

Parduotuvės internete: kūrybiškas pirkimo organizavimas (1 dalis)


Išskirtiniai „Tatty Devine“  pasiūlymai



Rankdarbių parduotuvė internete vilioja lankytojus ir potencialius pirkėjus originaliais kūriniais, didžiulėmis jų nuotraukų galerijomis. Tačiau patį pirkimo ir rankdarbių rinkimosi procesą galima organizuoti kūrybiškai, praturtinant pirkėjų potyrį ir paliekant stiprų įspūdį. Šiame straipsnyje apžvelgiu tiek sudėtingesnius, tiek paprastesnius apsipirkimo internete organizavimo būdus. 

Užsakymo forma ir kūrinio suasmeninimas 
Didžiosios Britanijos elektroninė rankų darbo papuošalų parduotuvė „Tatty Devine“ nuo 1999 metų siūlo sąmojingo ir nestandartinio dizaino kūrinius, todėl jau spėjo tapti kultine britų mados klasika. Iki šiol 99 proc. visų papuošalų detalių gaminama rankomis, o dvi papuošalų kolekcijos kiekvienais metais demonstruojamos Londono madų savaitėje. Interneto svetainėje siūloma galimybė užsisakyti pakabukus su pirkėjų pasirinktais žodžiais. Daugiausia smagumo suteikia tai, jog potencialus pirkėjas tiesiog interneto svetainėje gali sumodeliuoti savo papuošalą: 



Siūloma apžiūrėti pakabukų pavyzdžius parduotuvės socialinio tinklo paskyroje. 


1 žingsnis. Atveriamas užsakymo langas, perskaitomos sąlygos ir įrašomas norimas žodis. Pasirinkau „Rinkodarą“, kadangi „Rinkodara rankdarbiams“ – per ilga frazė (didžiausias galimas raidžių skaičius – 9). 


2 žingsnis. Leidžiama pasirinkti norimą šriftą. Pasirinkau pasvirą šriftą. 


3 žingsnis. Leidžiama pasirinkti norimą spalvą. Be abejo, oranžinę! 


4 žingsnis. Leidžiama pasirinkti amuletą. Tiesa, jų pasirinkimas gana ribotas ir galima būtų jį išplėsti. Tačiau pasirinkti papildomą niekutį yra smagu. 

 

5 žingsnis. Nustatomas papuošalo dydis. Beje, visos sąlygos labai aiškiai išdėstomos kiekviename žingsnyje: pirkėjui nereikia atverti kitų puslapių, jog surastų papildomų sąlygų, didinančių rankdarbio kainą, apsunkinančių jo pristatymą ir pan. Toks aiškus sąlygų pateikimas didina pasitikėjimą kūrėju, taip pat didesnė tikimybė, jog viską renkantis paeiliui, nebus pražiūrėti svarbūs užsakymo punktai. 


6 žingsnis. Parenkama grandinėlės spalva. Tarkim, juoda. 


7 žingsnis. Labai išmanus būdas įsiūlyti papuošalų rinkinį – iškart pasiūlomi su pakabuku suderinti auskarai, lyg tarp kitko užsimenama, jog jų kaina mažesnė nei įprastai. Taip į užsakymo formą įtraukiamas ir nuolaidos pasiūlymas. Pavyzdžiui, pirkėjui gali atrodyti, jog kitose parduotuvėse neras tokios formos ir spalvos auskarų, kadangi jie vienetiniai, todėl greičiausiai sutiks pasirinkti visą rinkinį. Be to, tokios užsakymo formos pildymas skatina priimti kiek skubotus sprendimus, todėl pirkėjas, siekdamas sutaupyti ateityje, iškart pasirinks visą rinkinį, tikėdamas, jog kitą sykį auskarus galės įsigyti tik įprasta kaina. Taigi skubotumas gali būti palankus rankdarbių pardavėjui. 


8 žingsnis. Paskutiniame žingsnyje patraukliai išdėstomas visas užsakymas: pateikiama papuošalo nuotrauka, papildomi pasirinkimai, išvardijamos užsakyto kūrinio dalys. Pabrėžiama, jog specialiai pirkėjui sukurtas papuošalas bus pagamintas labai greitai! O dešiniajame viršutiniame užsakymo formos kampe nuolat didėjusi rankdarbio kaina labai įkyriai nevaizduojama, mažiau pastebima, tarsi pabrėžiant, jog originaliam kūriniui ji nėra svarbi. Ypač dėl to, jog pirkėjas pats jį sumodeliavo! 

Parduotuvė taip pat siūlo nuolaidų kuponus ir platų sąrašą valstybių, į kurias gali pristatyti siuntinį. 

Kuo dar svarbus toks papuošalo suasmeninimas ir užsakymo formos pildymas žingsniais? Tai stiprina pirkėjo pojūtį, jog jis pats renkasi ir sprendžia, ko jam reikia – jokių primygtinių siūlymų, nelankstaus dizaino. Ir mažai atkreipiamas dėmesys, jog papuošalo dizaino galimybės itin ribotos: tiek spalva, tiek šriftu, tiek raidžių skaičiumi. Stipresnis savarankiško pasirinkimo įspūdis. Taip pat didėja tikimybė, jog bus mažiau nesusipratimų – pirkėjas turi galimybę labai atidžiai apžiūrėti kiekvieną papuošalo detalę. 

Panašią gaminio susikūrimo galimybę siūlo ir „Heidi Seeker“: nurodomi du vardai, kurie bus atspausdinti ant pirkinių krepšelio. 


Tinklaraštyje „Luvlybeads“ pateikiama užsakymo forma ir sąlygos, todėl pirkėjams netenka jų ilgai ieškoti. 



Keli neįprasti, dėmesį itin traukiantys kūriniai
Stilingų niekučių parduotuvė internete „Fred Flare“ išsiskiria siūlydama neįprastus gaminius. Rankdarbių kūrėjams gali būti naudinga savo elektroninėje parduotuvėje pasiūlyti kelis sąmojingesnius rankdarbius, kurie sulauktų daug susidomėjimo, kurių nuotraukas svetainės lankytojai persiųstų vieni kitiems. Tokie kūriniai susilauktų susidomėjimo, padidėtų srautas į elektroninę rankdarbių parduotuvę, lankytojai peržiūrėtų ir kitus kūrinius, didėtų prekės ženklo atpažįstamumas. Tiesa, prieš imantis šio sumanymo, derėtų apsvarstyti, kokį savo verslo įvaizdį visuomenėje kuriate: jei tai – prabangūs, subtilūs, romantiški kūriniai, toks sprendimas netinkamas. Tačiau jei pardavinėjate linksmus, spalvingus, jaunatviškiems žmonėms dovanoti ar naudoti tinkančius rankdarbius, šis pasirinkimas dar labiau sustiprintų tokį įvaizdį. Pavyzdžiui, minėta elektroninė parduotuvė siūlo neįprastas pagalves, sąvaržėles. 



Emocijas skatinančios kūrinių kategorijos
Elektroninėse rankdarbių parduotuvėse paprastai pateikiamos kategorijos, nurodančios kūrinių rūšis: apyrankės, pakabukai, auskarai ir pan. Parduotuvė „Heidi Seeker“ šalia tokio pobūdžio kategorijų nurodo ir kitas, emocijas skatinančias kategorijas: „man patinka gyvūnai“, „man patinka žiema“, „aš – rokeris“. Tokios kategorijos skatina smalsumą, kadangi jose talpinami skirtingi kūriniai. Šį sprendimą taip pat vertėtų derinti su rankdarbių verslo kuriamu įvaizdžiu – šis pasirinkimas tinka ne visiems rankdarbiams. 


Taigi, nors ir nežymūs elektroninės parduotuvės pakeitimai ir patobulinimai gali sustiprinti pirkėjų potyrį, pirkimo procesą padaryti įdomesnį. Šio proceso tobulinimo veiksmai turi dar labiau pabrėžti rankdarbių išskirtinumą, meniškumą, pritaikymą konkrečiam pirkėjui, o ne užgožti kūrinį.

2-ą straipsnio dalį galite rasti čia.

Vilija Butėnienė

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...