Ką reiškia „turėti įtakos“? Būti įtakingam galima tiek realiame gyvenime, tiek internete. Komunikacijos specialistas D. Armano teigia, jog abiejose sferose buvimas įtakingu paremtas šešiais dalykais: pasiekiamumu, artumu, specializacija, tinkamumu, patikimumu ir pasitikėjimu.
Pasiekiamumas. Šis veiksnys užtikrina, jog bus plačiai paskleistos idėjos ir sprendimai, galintys paveikti rankdarbių pirkėjų ir kitų rankdarbių kūrėjų mintis ir veiksmus. Todėl savo idėjas verta skleisti tiek tinklaraštyje, interneto svetainėje, teminiuose forumuose, tiek dalyvaujant mugėse, rengiant mokymus.
Artumas. Kūrėjai savo rankdarbius gali lengviau pasiūlyti artimiesiems ir draugams, kadangi jau yra įgiję pastarųjų pasitikėjimą. Rankdarbius siūlant nepažįstamiems žmonėms, reikia nustatyti didesnę tikslinę rinką, nes tie žmonės mažai jus pažįsta, kad galėtų tinkamai įvertinti jūsų darbus. Taigi artumo veiksnys lemia, jog pasiūlius savo rankdarbių mokymus kaimynei ir draugei, tikėtina, jog abi sutiks juose dalyvauti ir rekomenduoti kitiems. Tačiau, norint, jog du nepažįstami žmonės sutiktų dalyvauti tokiuose mokymuose, rekomenduoti jus savo draugams, reikėtų paslaugą pristatyti žymiai didesniam būriui žmonių.
Specializacija. Paprastai nuomonės apie konkretų įvykį teiraujamasi atitinkamos srities eksperto, kurio pastabos ir patarimai yra reikšmingi. Rankdarbių versle daug įtakos turi patyrę rankdarbių kūrėjai. Socialiniuose tinkluose įtaką gali daryti nebūtinai daug patirties turintys kūrėjai, bet ir tie, kurie aktyviai dalyvauja pokalbiuose, diskusijose, konkursuose ir taip kuria vertę rankdarbių kūrėjų bendruomenei. Jei šių kūrėjų nuomone pasitiki nemaža dalis rankdarbių kūrėjų bendruomenės, pelnoma eksperto reputacija.
Tinkamumas. Daugiau įtakos rankdarbių kūrėjų bendruomenėse gali turėti tie žmonės, kurie susipažinę su bendruomenei aktualiais klausimais, problemomis, įvykiais. Skrebukų kūrėjų bendruomenėje daugiau įtakos gali turėti skrebukus, o ne papuošalus iš karoliukų kuriantis žmogus.
Patikimumas. Šis veiksnys atsiranda žmonėms dalijantis mintimis, pasirenkant konkrečius sprendimus ir demonstruojant rezultatus. Rankdarbių kūrėjai, kurių sprendimai ir patarimai laikomi patikimais, turi gerą vardą, gauna rekomendacijų, jų darbai, pasirinkta technika aptariami forumuose, tinklaraščiuose.
Pasitikėjimas. Nepaisydami mažos kai kurių rankdarbių kūrėjų patirties, ne visada patikimų jų pasirinkimų ir patarimų, mažos įtakos rankdarbių kūrėjų bendruomenėje, jais pasitiki draugai. Socialiniuose tinkluose žmonės dažnai pradeda sekti jų draugams patinkančios svetainės ar įmonės naujienas, prisijungia prie jų draugams patinkančių grupių. Jei draugai pasitiki kuo nors, dažnai pasitikime ir mes. Taigi daug draugų ir bičiulių turintis rankdarbių kūrėjas atrodys patikimas ir šių draugų draugams. Kuo daugiau žmonių buriasi aplink ir klauso patarimų, tuo didesnė rankdarbių kūrėjo įtaka.
Atsižvelgiant į šiuos veiksnius, galima nustatyti, kas turi didžiausią įtaką jūsų, rankdarbių kūrėjų, bendruomenėje, kokiose srityse šių žmonių įtaka didžiausia, kaip galima pačiam didinti savo įtaka bendruomenėje.
Vilija Butėnienė
Šaltinis
Pillars of the New Influence
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą