Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2013 m. sausio 5 d.

Pasiruošimas Kaziuko mugei: pirkimo tendencijų tyrimas ir kūrybiniai sumanymai



Naujųjų metų pradžia skatina smalsumą ir naujumo ilgesį. Kas nauja šįmet? Kokios tendencijos, kuriomis naudinga sekti 2013-aisias? Stebint daugelį tinklaraščių  metų pradžioje, galima matyti gaivalingą kunkuliavimą naujų idėjų, pasiūlymų, ketinimų. Kurias iš šių idėjų vertėtų čiupti ir su įkvėpimu pritaikyti besiruošiant dalyvauti Kaziuko mugėje, kurias - ramiai tęsti iš praėjusiųjų metų - apie tai pirmajame 2013-ųjų įraše.









Viena svarbiausių tendencijų - įvairių informacijos šaltinių tyrimas, siekiant išsiaiškinti rankdarbių pirkėjų norus, poreikius, pirkimo įpročius. Žmonės vertina suasmenintus, tik jiems pritaikytus daiktus, todėl pirkimo įpročių tyrimo rezultatai gali tapti labai vertinga informacija kuriant rankdarbių reklamą, komplektuojant rinkinius ir pan.
Didžiosios Britanijos „Crafts Council“ atlikto tyrimo duomenimis, aktyvūs rankdarbių pirkėjai pasižymi smalsumu, turi daug interesų ir lankosi įvairiuose kultūros renginiuose, todėl siūloma nesusitelkti vien tik į amatininkų muges, pasidomėti ir kitais kultūriniais renginiais ir galimybe juose prekiauti - galbūt jūsų rankdarbių pirkėjai mielai lankosi muzikos festivaliuose ar literatūros renginiuose gamtoje?
Tuo pačiu tyrimu nustatyta, jog esami jūsų rankdarbių pirkėjai yra tie, kuriems įdomiausi rankdarbių mokymai. Šie pirkėjai naujomis idėjomis ir įgūdžių lavinimu domisi labiau nei potencialūs rankdarbių pirkėjai ar pirkėjai, kurie rankdarbių pirko vos kelis kartus ir senokai.


Rankdarbius labiau perka tie, kurie ir patys gamina rankomis: per paskutinius 12 mėnesių mažiausiai 6 kartus dalyvavusiųjų kokiame nors rankdarbių projekte esamų rankdarbių pirkėjų buvo 21 proc., potencialių pirkėjų - 9 proc. ir neperkančiųjų ir neketinančiųjų pirkti - 5 proc.
Esami rankdarbių pirkėjai yra labiau linkę išbandyti neįprastus (21 proc., palyginti su 13 proc. potencialių pirkėjų) ir naujus (22 proc., palyginti su 14 proc. potencialių pirkėjų) dalykus, todėl tikėtina, jog neįprastus rankdarbių sprendimus priims džiaugsmingiau nei kitos pirkėjų grupės.
Ar kada teiravotės pirkėjų, dėl kokių priežasčių jie perka rankdarbius? Štai pagrindinės iš jų: rankdarbiai - unikali dovana (58 proc. respondentų), rankdarbiai - nepaprastas rankų darbo kūrinys, reikalaujantis daug gebėjimų, todėl reikia juos išlaikyti (55 proc. respondentų), rankdarbiai - pasigėrėjimą teikiantys dailūs dirbiniai (49 proc. respondentų). Kiek mažesnė dalis respondentų (19 proc.) rankdarbius perka dėl jų istorijos ar išreiškiamos idėjos, rankdarbių pirkimą laiko reakcija ir priešprieša masinei gamybai (12 proc.), rankdarbius perka savo kolekcijai papildyti (12 proc.). Matyti, jog didžioji dalis pirkėjų rankdarbius renkasi remdamiesi estetiniais kriterijais; nišinė rankdarbių rinka labiau pagrįsta filosofiniu požiūriu. Prekiaujant rankdarbiais nišinėje rinkoje, daugiau dėmesio verta skirti dirbinio istorijai, idėjai išplėtoti.
Kodėl svarbu dalyvauti Kaziuko mugėje? Todėl, kad 69 proc. tyrimo respondentų rankdarbius perka amatų mugėje. Be to, apsilankymas mugėje yra svarbiausias veiksnys, skatinantis pirmąkart nusipirkti rankdarbių (35 proc. respondentų).

Didėja kūrybiško pirkimo poreikis - pardavimas vis labiau tampa ne prekės siūlymu, o vertės apsikeitimu. Kur ir kaip parduoti savo sukurtus rankdarbius yra svarbus kūrybinis uždavinys. Apie kūrybišką pirkimą „Rinkodara rankdarbiams“ jau rašė straipsnyje „Parduotuvės internete: kūrybiškas pirkimo organizavimas“.
Norėdami, jog apie jūsų rankdarbius žinia greitai pasklistų, įkvėpimo galite ieškoti naujoje tendencijoje - bent trumpam (vieną dieną, vieną valandą ar pan.) leiskite pirkėjams atsiskaityti ne pinigais, pavyzdžiui, tai gali būti geras darbas savo bičiuliui ar artimajam.
Kūrybišką pardavimą galima interpretuoti kaip rankdarbių suasmeninimą ir pasiūlymą nišinėje rinkoje: leiskite pirkėjams pasirinkti kai kurias rankdarbio detales, kelių rankdarbių derinius; kurkite papuošalus ir aksesuarus vintažo gerbėjams.

Vintažiniai auskarai parduotuvėje „Etsy“. Pagaminti Lietuvoje.
Išsiskirti rinkoje galima atsižvelgiant į dar vieną tendenciją - naudojant „draugiškas aplinkai“ ar pakartotinai naudojamas medžiagas - patrauksite dėmesį ekologija besirūpinančių pirkėjų dėmesį. Apie išskirtinius rankdarbių sumanymus galite perskaityti straipsnyje „Mokymasis iš geriausių rankdarbių pardavėjų“.

Rankdarbių pirkimą kūrybišku procesu paverčia ir išradingas rankdarbių prekystalis. Tyrimas parodė, jog net 65 proc. pirkėjų rankdarbių įsigijo tiesiog atsitiktinai praeidami pro prekystalį ir pastebėję jiems patinkantį kūrinį, 7 proc. jau išeidami iš namų tiksliai žino kokį rankdarbį ketina pirkti. Atkreipiant dėmesį į tai, jog dauguma pirkėjų mėgaujasi mugės atmosfera ir kūrinius perka atsitiktinai, vertėtų įsirengti dailų prekystalį, kurs patrauktų mugės lankytojų dėmesį. Štai kelios rankdarbių prekystalių idėjos:


Žmonės nori mokytis. Vieni iš kitų, o ypač - iš savo srities profesionalų. Turbūt žinote apie dabar itin populiarėjančius kursus internete, kai įvairių dalykų galima mokytis savarankiškai prisijungiant prie grupės, kurso medžiagą, parengtą dėstytojų iš įvairių pasaulio universitetų, skaitant internete (žvilgtelėkite į „Coursera“, „Udemy“ ar „Skillshare“). Rankdarbių mokymas internete - šauni iniciatyva. Vienas tokių pavyzdžių - kelis mėnesius trukusi „Mažoji meškiukų siuvimo akademija“.


Rankdarbių mokymas internete puikiai dera su kita tendencija - didėjančiu pirkėjų susidomėjimu paties produkto gamyba, kūrimo procesu; siekiu įgyti patirties, o ne įsigyti materialų daiktą. Rankdarbių gamybos proceso demonstravimas Kaziuko mugėje ar vaizdelis apie tai, kaip kuriamas rankdarbis nebūtinai įkvėps rankdarbių gerbėjus pasigaminti rankdarbių - nustatyta, jog tendencingas pirkėjų poreikis - ilgalaikę vertę turintys daiktai, kuriais būtų galima džiaugtis ilgai. Gavę daugiau informacijos apie specifinį rankdarbio gamybos procesą, jie geriau suvoks kūrinio vertę, gebės įvertinti ir atskirti kokybišką dirbinį nuo neprofesionalaus - taip potencialūs pirkėjai jausis praturtinę savo žinias, o pirkdami rankdarbius pirmenybę teiks tam kūrėjui, kurio profesionalumu neabejoja. O profesionalus dažniausiai būna tas, kuris savo amato moko ir kitus. (Apie rankdarbių mokymo naudą rankdarbių kūrėjams rašyta straipsnyje „Kaip kurti ir plėtoti savo tinklą rankdarbių mokymų metu?“)


Vilija Butėnienė

Šaltiniai

JWT: 100 Things to Watch in 2013
Consuming Craft: the Contemporary Craft Market in A Changing Economy

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...