Kaip pristatyti save rankdarbių rinkoje?

Padidinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, žinomumą, galima 5 etapais. Vienas iš jų – nuolatiniai pranešimai apie jūsų kūrybą spaudoje. Priežasčių, kodėl apie jus turėtų parašyti žurnalistai, nemažai...

Kaip tinkamai aprašyti rankdarbį?

Geras rankdarbio aprašymas įtikina potencialius pirkėjus įsigyti rankdarbį. Jis ypač svarbus prekiaujant internete, kadangi elektroninės parduotuvės lankytojai neturi galimybės asmeniškai apžiūrėti rankdarbio.

Rankdarbių mugė: prieš ją ir jos metu

Kokius veiksmus atlikti, į ką atkreipti dėmesį dalyvaujant rankdarbių mugėje? Apsisprendus dalyvauti mugėje ir iki jos pradžios likus 1 – 2 mėnesiams, reikėtų...

Kas sudaro rankdarbių kainą?

Tam tikrais atvejais atsiranda prieštaringumų tarp stipraus kūrėjo emocinio ryšio su rankdarbiais ir būtinybės įvertinti rankdarbius pinigais. Kartais tokie prieštaringumai nulemia, jog rankdarbiams nustatoma per didelė arba per maža kaina.

Kaip sudominti rankdarbių pirkėjus?

Klausykite pirkėjų. Klauskite jų nuomonės dėl naujų rankdarbių dizaino, išklausykite jų pageidavimus. Būkite kantrūs ir maloniai patarkite, padėkite visiems pirkėjams...

2012 m. balandžio 3 d.

Rankdarbių rinkodara socialiniame tinkle „Pinterest“


Patarimai, kaip populiarinti rankdarbius socialiniame tinkle „Pinterest“


Lietuvių socialiniame tinkle „Pinterest“ pamažu daugėja. Talpinamų nuotraukų tematika apima interjerą, keliones, meną, taip pat ir rankdarbius. Šiame straipsnyje – apie tai, kokius sprendimus vertėtų priimti, siekiant išpopuliarinti savo rankdarbius, pasinaudojant „Pinterest“ privalumais. 


Daugiau informacijos apie patį socialinį tinklą „Pinterest“ galite rasti čia, o kaip susikurti paskyrą jame – šiame straipsnyje

Registruokite savo vardą ar prekių ženklą. Kartais populiaresni pavadinimai jau būna užregistruoti (pavyzdžiui, „Rinkodarą rankdarbiams“ buvo siekta registruoti kaip rinran, tačiau pastarasis jau buvo registruotas - pasirinktas rinranlt), gerai žinomus pavadinimus registruoja žmonės, neturintys nieko bendra su jais. Registracija ilgai netrunka, o nuotraukų iškart galite net netalpinti (kaip tai padarė „Etsy Vintage“). Be to, nepamirškite nurodyti savo interneto svetainės adreso tam skirtame profilio laukelyje.



Kalba. Šiuo metu lietuvių socialiniame tinkle „Pinterest“ yra pakankamai mažai. Todėl tikslingiau rankdarbių aprašymus rašyti užsienio kalba ir kūrinius pristatyti užsienio pirkėjams.

Nuotraukos, pasakojančios istoriją. Jeigu nusprendėte dalytis rankdarbio kūrimo schema, pažvelgus į nuotrauką tai turėtų būti aišku. Žmonės, dalydamiesi („repin“) nuotrauka, dažnai keičia nuotraukos antraštę, priskiria ją savo lentoms, todėl nuotraukos prasmė gali keistis, o jūs nepasieksite savo tikslo. Pavyzdžiui, ketinate pasidalyti velykinių margučių nėrimo schema: 
  • sukuriate atitinkamą antraštę 

  • kitas žmogus pasidalija jūsų nuotrauka ir pakeičia antraštę, nurodydamas,jog tai - puiki idėja Velykoms. Tačiau apie nėrimo schemą žinia nebeplinta.


Nuotraukoje galima pavaizduoti dalį kūrimo proceso, todėl net pakeitus antraštę, būtų aišku, jog nuotrauka susieta su išsamesniu rankdarbio kūrimo schemos aprašymu. Štai pavyzdys:

Yra ir kitas sprendimas - tiesiog paminėti, jog ši nuotrauka yra nuoroda į rankdarbio kūrimo schemą:

Žymos. Jos išsaugomos ir tuo atveju, kai jūsų nuotrauka dalijasi kiti. Žymos tampa naudingos paieškai. Žyma įrašoma komentaro laukelyje, prieš pasirinktą žodį nurodant simbolį # (jei žyma žymimi du žodžiai, rašoma taip: #du_zodziai). Reikėtų atkreipti dėmesį, jog lietuvių kalbos ženklai neatpažįstami, todėl tenka rašyti šveplai.
„Pinterest“ žymos
„Pinterest“ žymos

Arba anglų kalba ir abu žodžius nurodant kaip atskiras žymas:

„Pinterest“ žymos

„Pinterest“ žymos



Rankdarbio kaina.  Parduodamų rankdarbių nuotraukose galima nurodyti kainą, ją įrašant komentaro laukelyje, prieš skaičių nurodant simbolius $ (jei kaina doleriais), € (jei kaina eurais) arba £ (jei kaina svarais sterlingų).

Kainos užrašymas „Pinterest“


Teminės lentos. Socialiniame tinkle „Pinterest“ galite populiarinti savo rankdarbius. Sukurkite teminių lentų, pavyzdžiui, „Namų dekoravimas“, „Dovanų idėjos“, populiaru kurti spalvų lentas („Geltona“, „Mėlyna“) ir pan. Pavyzdžiui, geltonos spalvos rankdarbių, taip pat ir kitų daiktų nuotraukos patalpintos lentoje „My Love for All Things Yellow“.

Pinterest teminė lenta


Tačiau derėtų nepamiršti, jog tai - socialinis tinklas, kuriame dalijamasi ir kitų žmonių idėjomis. Kad jūsų paskyroje nebūtų vien jūsų rankdarbių nuotraukos, sukurkite lentų su pavadinimu , „Mums patinkantys daiktai“ ar pan., kuriose galėtumėte talpinti jums patikusias kitų kūrėjų idėjas, jus kūrybai įkvepiančius vaizdus, posakius. Jei kuriate rankdarbius vaikams, galite sukurti atskirą lentą, kurioje talpintumėte mielas ir spalvingas nuotraukas su mažais vaikais.

Konkursai. Norėdami, kad jūsų rankdarbių nuotraukomis būtų daugiau dalijamasi, sukurkite lentą, kurioje organizuotumėte konkursus: daugiausia jūsų rankdarbio nuotrauka pasidalijęs žmogus gauna tam tikrą prizą.
Konkursų lentos pavyzdys:

„Pinterest“ konkursas: lentos pavyzdys

Konkurso nuotraukos ir antraštės pavyzdys:

„Pinterest“ konkursas: nuotraukos ir antraštės pavyzdys

Komentarai. Komentuokite kitų nuotraukas - taip populiarinsite savo vardą. Perskaitę jūsų komentarą, kiti lankytojai gali apsilankyti jūsų paskyroje ir peržiūrėti temines lentas. Socialiniame tinkle „Pinterest“ visa tai veikia panašiai kaip ir rašant komentarus kituose tinklaraščiuose.

Nuotraukos, primenančios galimybę įsigyti rankdarbių.  Žmonės pamėgsta, pasidalija jūsų paskelbtomis nuotraukomis, kurios rūšiuojamos ir saugomos jų lentose. Vėliau, pavyzdžiui, ieškodami idėjų dovanoms, jie peržiūrės nuotraukas savo paskyroje ir prisimins jūsų rankdarbius. Be to, jei skelbiate savo rankdarbių nuotraukas, būtinai aprašyme nurodykite savo, kaip kūrėjo, pavadinimą.

Stambių rankdarbių prekių ženklų stebėjimas. Suraskite jums patinkančių rankdarbių kūrėjų, stebėkite, kokias nuotraukas, kaip dažnai jie skelbia, kokius aprašymus kuria. Pavyzdžiui, daug nuotraukų paskelbia „Etsy“.


Ką jūs manote apie šiuos sprendimus? Ar jau esate išbandę juos?



Vilija Butėnienė

1 komentaras:

Agnė rašė...

Gal bus įdomu paskaityti kiek kitokią nuomonę apie "Pinterest":
http://pintangle.com/2012/03/23/please-do-not-pin/
http://pintangle.com/2012/03/24/why-i-ask-people-not-to-pin-this-site-on-pinterest/
http://pintangle.com/2012/03/25/pinterest-terms-of-service-change-and-how-to-insert-a-no-pin-code/

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...