Neabejotina, jog socialinė žiniasklaida („Pinterest“, „Facebook“, „Twitter“, „Google+“, „YouTube“, „WordPress“ ir kt.) teikia daug privalumų verslui, tačiau vien tik profilio sukūrimas įvairiose socialinės žiniasklaidos platformose nesukuria pridėtinės vertės verslui. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį, siekiant išnaudoti visus socialinės žiniasklaidos teikiamus pranašumus?
Straipsnyje aprašyti Luko Mikelaičio (ryšių su visuomene kompanijos „Publicum" projektų vadovo) pastebėjimai iš kovo 15 d. vykusio seminaro „Verslo komunikacija socialinėje žiniasklaidoje – kur slypi raktas į sėkmę?“
Šiuo metu vartotojai yra linkę surinkti kuo daugiau duomenų apie įmonę ar jos gaminius, prieš nuspręsdami pirkti. Tyrimų duomenimis, 35 proc. vartotojų nori peržiūrėti įmonės socialinio tinklo profilį prieš pirkdami. 70 proc. iš jų nepirktų gaminių, jei nauja įmonė neturi savo socialinio tinklo profilio. Todėl „Facebook“, „Twitter“ ar kitą socialinį tinklą reikėtų vertinti kaip erdvę, suteikiančią galimybę tinkamiau aptarnauti savo rankdarbių pirkėjus, padidinti lankytojų srautą į savo interneto svetainę, formuoti įvaizdį ir didinti savo, kaip rankdarbių kūrėjo, vardo žinomumą.
Nuolat atnaujinamas rankdarbių kūrėjo tinklaraštis gali padėti sukurti eksperto įvaizdį, tapti patikimos informacijos konkrečia tema šaltiniu. Pavyzdžiui, rankdarbių kūrėjas dalijasi patarimais apie tinkamiausias priemones rankdarbiams kurti, kokybiškas medžiagas siūlančius tiekėjus, namų dekoravimą, kai kurių rankdarbių dėvėjimo ypatumus, pateikia rankdarbių kūrimo schemų ir pan. Naudinga informacija dalijamasi su pažįstamais žmonėmis, bendraminčiais, todėl tikėtina, jog nuorodų į jūsų interneto svetainę padaugės.
Vis dar populiariausias socialinis tinklas Lietuvoje „Facebook“ – svarbi erdvė bendrauti su esamais ir potencialiais rankdarbių pirkėjais. Šiuo socialiniu tinklu Lietuvoje naudojasi maždaug 1 milijonas žmonių, iš kurių 72 proc. yra 18 – 35 metų amžiaus. Todėl verta atkreipti dėmesį į šį „Facebook'o“ vartotojų segmentą, pritaikyti jam aktualius pranešimus.
„Facebook‘o“ paskyros administravimas reikalauja pastangų - puslapis turi būti nuolat atnaujinamas – taip išlaikysite savo gerbėjų dėmesį. Pavyzdžiui, puslapiui „Rankdarbiai“ esamų gerbėjų dėmesiui susigrąžinti teks dėti nemažai pastangų, kadangi informacija atnaujinta labai seniai, o gerbėjų reakcijos į naujienas sulaukiama mažai:
Kurkite įvykius – kvieskite draugus, puslapio gerbėjus atvykti į savo rankdarbių parodą, mugę, naujos rankdarbių kolekcijos pristatymą ir pan. Jei renginį padarysite viešu, jūsų draugai galės pakviesti savo draugus ir t.t., todėl informacija apie jus pasieks didelį ratą žmonių.
Savo „Facebook‘o“ puslapį, interneto svetainę galite populiarinti, pasirinkę mokamą reklamą – informacija apie jus bus patalpinta „Rėmėjų“ skiltyje. Galėsite pasirinkti tikslinę grupę, kuriai turėtų būti rodoma reklama, stebėti detalią informaciją apie reklaminės kampanijos eigą.
„Facebook‘o“ gerbėjų puslapyje talpinkite įdomią ir naudingą informaciją, kad žmonės sugrįžtų. Reaguokite į komentarus, ypač neigiamus. Nepatartina tokių trinti, nes komentuotojas apie tai gali pranešti savo draugams arba nesiliauti rašinėjęs toliau. Jei nenorite aiškintis viešai matomame profilyje, pasiūlykite nemalonią situaciją aptarti asmeniškai, elektroniu paštu. Daugiau apie tai, kaip reaguoti į neigiamus komentarus, rašyta straipsnyje
„Kaip apsaugoti save ir savo veiklą nuo neigiamų komentarų internete?“
Naujajam
„Timeline“ dizainui dėmesio ir laiko skirkite minimaliai, kadangi vos 1 proc. visų gerbėjų sugrįžta į jūsų profilį – likusieji jūsų įrašus stebi naujienų sraute ant savo „sienos“. Verčiau susitelkite į įrašų turinį: kuo rečiau jį atnaujinsite, kuo mažiau naudingos ir įdomios medžiagos pateiksite, tuo rečiau jūsų įrašai bus komentuojami, pasidalijami ar vertinami kaip patikę (tuo mažiau bus kalbama apie jus), todėl tuo rečiau jūsų įrašai bus rodomi gerbėjų naujienų sraute! Pavyzdžiui, „Jolitos rankdarbių“ puslapio gerbėjų yra 1974, o apie tai kalbančių – 21. „Eglės rankdarbių“ puslapio gerbėjų yra perpus mažiau, tačiau kalbančių – net 4 kartus daugiau:
Savo puslapio gerbėjams užduokite klausimų. Pavyzdžiui, kokių rankdarbių ketina įsigyti artimiausiu metu, ar rankdarbius perka sau ar dovanoja ir pan. Galbūt atsakymų rezultatai padės pasirinkti atitinkamą rinkodaros sprendimą: pritaikyti nuolaidą, patobulinti šūkį, papildyti rankdarbių aprašymus.
Ar žinote, kas įdomiausia jūsų „Facebook‘o“ puslapio lankytojams? Apsilankykite „Facebook Insights“, kur pateikiama detali informacija apie tai, kas paskatino žmones kalbėti apie jūsų puslapį.
Pasinaudoti socialinės žiniasklaidos privalumais galima skiriant šiek tiek laiko ir atsižvelgiant į gerbėjų poreikius.
Kokia jūsų nuomonė apie socialinės žiniasklaidos įtaką rankdarbių verslui?
Vilija Butėnienė
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą