Kovo 8-tosios, Tarptautinės moters dienos, proga straipsnis apie moteris rankdarbių pirkėjas: statistiniai faktai apie jas ir kaip juos interpretuoti, priimant rankdarbių rinkodaros sprendimus.
Lietuvos statistikos departamentas
pranešė, jog 2012 m. pradžioje Lietuvoje gyveno 1,7 mln. moterų, jos sudarė 54 proc. visų gyventojų. Ši statistika palanki gaminius ir paslaugas moterims siūlantiems fiziniams ir juridiniams asmenims. Jei kuriate rankdarbius nuotakoms, turėkite mintyje, jog vidutinis pirmą kartą ištekėjusių moterų amžius yra 26,4 metų. O galbūt jūsų rankdarbiai yra orientuoti į moteris, kurios gyvena vienos arba nėra susituokusios – tokia moteris yra kas ketvirta. Jei kuriate rankdarbius kūdikiams, atkreipkite dėmesį, jog jūsų pirkėjos dauguma bus 26 ir daugiau metų amžiaus.
Moterys nulemia daugiau nei 80 proc. su pirkimu susijusių sprendimų. Kadangi nemaža dalis rankdarbių yra susiję su namų puošyba, grožiu ar priskiriami aksesuarams, tikėtina, jog šis procentas dar didesnis.
Elektroninio rankdarbių verslo prasmė išryškėja žinant, jog 72 proc. 25 – 54 metų amžiaus Lietuvos moterų reguliariai naudojasi internetu. Jauniausioje amžiaus grupėje (16 – 24 metų) šis skaičius dar didesnis – 94 proc. merginų reguliariai naudojasi internetu.
Moterų imlumą naujausioms technologijoms įrodo ir jų įsitraukimas į socialinius tinklus: moterys sudaro daugumą socialinių tinklų vartotojų ir juose praleidžia 30 proc. daugiau laiko nei vyrai, rodo užsienyje atliktų tyrimų duomenys. Itin aktyviai į socialinius tinklus įsitraukia moterys, namie auginančios vaikus: į „Facebook‘ą“ – 60,3 proc. (vidutinių suaugusiųjų — 50,2 proc.), į „Twitter‘į“ – 16,5 proc. (vidutinių suaugusiųjų – 15 proc.). Todėl verta kurti rankdarbius, skirtus mamytėms, vaikams, kūriniais prekiauti internete ir apie juos skelbti socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui, 62 proc. „Facebook‘o“ naujienų pasidalijimų tenka moterims, o daugiausia aktyvių vartotojų socialiniame tinkle „Pinterest“ (plačiau apie jį rašyta
čia)– taip pat moterys (82 proc.). Pastarąjį socialinį tinklą moterys pamėgo dėl paprastai pasidalijamo turinio – nuotraukų, galimybės kurti bendruomenę. Prekių ženklams šis tinklas taip pat palankus: jie gali publikuoti patrauklias produktų nuotraukas, kurios skatina moteris apsilankyti įmonės interneto svetainėje ir įsigyti gaminį. Be to, šiame tinkle vienos populiariausių temų: rankdarbiai ir jų gamyba, mados tendencijos, namų dekoras.
51 proc. moterų nurodė, jog suteiktų įmonei antrą galimybę, net jei anksčiau jau buvo nusivylusios gaminio kokybe. Tačiau dar didesnė dalis moterų (78 proc.) ieško informacijos apie gaminį prieš jį įsigydamos – tai paneigia stereotipą, jog moterys instinktyviai renkasi prekę. Be to, beveik 50 proc. moterų pageidauja ekologiškų produktų, o 30 proc. daugiau dėmesio teikia tiems prekių ženklams, kurie rūpinasi aplinka. Todėl svarbu sekti pirkėjų atsiliepimus, komentarus, analizuoti neparduotų rankdarbių savybes, kad galėtumėte kuo greičiau pataisytą trūkumus. Trūkstamą informaciją pateikite savo interneto svetainėje, kadangi moterys linkusios atidžiai ieškoti ir peržvelgti joms aktualią informaciją apie gaminius.
Viename
straipsnyje keliama mintis, jog skirtingus vyrų ir moterų pirkimo įpročius lemia biologiniai skirtumai. Moterims svarbus laikas, per kurį jos gali nuspręsti, ar pirkti gaminį: jos nori nugalėti visas abejones dėl pirkinio kokybės, vertingumo ir pan. Dvejones nugalėti gali patarimai, rankdarbių teikiamos vertės pristatymas. Moterims pirkėjoms taip pat svarbus emocinis ryšys, kurį galima sutvirtinti kuriant pasitikėjimą. Prekės ženklas turi atspindėti asmenybę – moterys rankdarbius perka iš žmogaus, ne iš įmonės. Moterys taip pat domisi ir kūrėjo asmenybe – sugalvokite, kaip ją perteiksite savo tinklaraščio ar socialinio tinklo paskyros įrašais, kaip išreikšite dalyvaudami mugėje.
Nors visas šis įrašas - apie pirkėjas moteris, nederėtų pirkėjų segmentuoti pagal demografinius kriterijus (šiuo atveju – lytį). Daugiausia lemia pirkėjų elgsenos ir psichografiniai kriterijai: gyvenimo būdas, asmenybės tipas, ieškoma rankdarbio nauda, požiūris į rankdarbį (daugiau apie tai –
čia). Užsienyje atlikto tyrimo duomenimis 91 proc. moterų nurodė, jog reklamos specialistai nesupranta jų poreikių. Todėl svarbu pažinti savo potencialias ir esamas rankdarbių pirkėjas – jos turi skirtingų pomėgių, dirba skirtingus darbus, skirtingai leidžia laisvalaikį, susiduria su skirtingais iššūkiais, jų išmanymo lygis apie jūsų rankdarbius yra skirtingas – tai daug svarbesnė informacija rinkodaros sprendimams priimti (aktualiai žinutei kurti) nei vien vadovautis stereotipiniu moters pirkėjos įvaizdžiu.
Ir dar – glaustai aprašytą Moters dienos istoriją galite rasti
čia, taip pat atkreipkite dėmesį, kaip subtiliai tame įraše siūloma įsigyti dovaną šia proga!
Su Tarptautine moters diena, mielosios skaitytojos!
Vilija Butėnienė
Šaltiniai
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą